هشدار ۳۵ NGO و سازمان حقوقی:

یمن در آستانه قحطی است

کدخبر: 2282455

۳۵ سازمان حقوقی غیردولتی در داخل و خارج از یمن هشدار دادند که یمن در آستانه قحطی قرار دارد.

35 سازمان غیردولتی در داخل و خارج از یمن خواستار "توقف فوری اقدامات خصمانه" در یمن شده و هشدار دادند که 14 میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی قرار دارند.

اتحادیه بین المللی حقوق بشر، فعالیت برای مبارزه با قحطی، کر اینترنشنال، اوکسفام و پزشکان جهان در کنار شماری از سازمان های یمنی این 43 سازمان حقوقی را تشکیل می دهند.

در بیانیه مشترک این سازمان ها آمده است: 14 میلیون نفر اعم از زن و مرد و کودک که نیمی از ساکنان یمن را تشکیل می دهند، در آستانه قحطی قرار دارند.

این بیانیه از دولت ها خواست تا "توقف فوری اقدامات خصمانه را تضمین" و "گسیل سلاح را که بیم آن می رود که از آن در یمن استفاده شود،" به حالت تعلیق درآوردند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: بحران انسانی در یمن ساخته و پرداخته دست انسان و نیتجه مستقیم طرف های درگیر و محدودیت های شدید اعمال شده برای دسترسی به مواد غذایی، سوخت، وسایل و تجهیزات پزشکی وارده و کمک های انسانی است.

این بیانیه افزود: سقوط ریال یمن و عدم پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی فاجعه را تشدید می کند.

این بیانیه تاکید کرد: ما از دولت ها می خواهیم تا تلاش خود را برای تضمین دسترسی بدون مشکل به مواد و کالاهای ضروری .. از جمله از طریق بندر حیاتی الحدیده دوچندان کنند، زیرا مردم در جریان از سرگیری نبردها در چند روز گذشته در محاصره قرار دارند.

این درحالی است که سازمان های امدادرسان بین المللی خواستار ایجاد گذرگاه های امن برای غیرنظامیان با توجه به نزدیک شدن به بیمارستان های شهر 600 هزار نفری الحدیده شدند.

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از بیش از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به شهادت بیش از 10 هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیون ها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و گرسنگی در این کشور منجر شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: