سئول: کره شمالی خواستار به تعویق افتادن مذاکره با پامپئو شده است

کدخبر: 2282459

یک دیپلمات ارشد کره جنوبی از درخواست کره شمالی برای به تعویق افتادن مذاکرات مقام های عالی رتبه این کشور با آمریکا خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد، دیدار مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده با مقام های کره شمالی در نیویورک به تاخیر افتاده است، یک دیپلمات ارشد کره جنوبی گفت: کره شمالی از ایالات متحده خواسته است تا مذاکرات مقام های ارشد دو کشور که قرار بود طی هفته جاری در نیویورک برگزار شود، به تاخیر بیفتد.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: دیدار بین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با مقام های کره شمالی که قرار بود پنجشنبه در نیویورک برگزار شود، به تاخیر افتاده و این دیدار زمانی انجام خواهد شد که برنامه های ما اجازه دهد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: مذاکرات و رایزنی ها همچنان ادامه خواهد یافت. ایالات متحده همچنان متمرکز بر عمل به تعهداتی است که در جریان دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی نسبت به آن توافق شده است.

علت دقیق به تاخیر افتادن این دیدار هنوز مشخص نشده است ولی کره شمالی خواستار کاهش تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا شده بود و واشنگتن نیز در مقابل پیش شرط خود برای کاهش تحریم ها را خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ اعلام کرده بود.

قرار بود مایک پامپئو مذاکراتی با کیم یونگ چول مشاور ارشد رهبر کره شمالی داشته باشد. آمریکا و کره شمالی مذاکراتی را برای آماده کردن مقدمات لازم با هدف دیدار دوم رهبران دو کشور انجام داده اند.

کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی گفته است که پیونگ یانگ خواستار تعویق این مذاکرات شده است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا به ما گفته است که پیامی را از کره شمالی دریافت کرده تا این نشست به تعویق بیفتد.

رسانه های کره جنوبی نیز اعلام کردند که کیم یونگ چول مشاور ارشد رهبر کره شمالی قرار بود روز چهارشنبه با پروازی از طریق پکن به نیویورک سفر کند ولی این برنامه سفر روز سه شنبه لغو شده است.

لغو این دیدار تنها دو روز پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پامپئو با مقام های ارشد کره شمالی در نیویورک دیدار می کند تا درباره پیشرفت در زمینه خلع سلاح هسته ای و آماده کردن مقدمات لازم برای دیدار دوم ترامپ و رهبر کره شمالی مذاکره کنند.

کیم جونگ اون و ترامپ در نشست ژوئن در سنگاپور متعهد شده اند تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کنند ولی مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: