مهمترین عناوین اقتصادی ۱۷ آبان ماه؛

افزایش آمار بیکاری در کشور/توزیع کالاهای اساسی احتکارشده باقیمت رسمی

کدخبر: 2282606

کاهش واردات،ثبات نرخ گوشت و احتمال بازگشت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از جمله اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (پنجشنبه 17 آبان ماه) به شرح ذیل است:

کاهش ۱۲ درصدی واردات کشور بر اساس آمار اعلامی گمرک، در هفت ماهه سپری شده امسال، واردات کشور حدود ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

توزیع کالا های اساسی احتکارشده باقیمت رسمی/ رشد ١٣درصدی صادرات وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از انبار کالا های استراتژیک گفت: کالا های اساسی احتکار شده که در چند ماه اخیر کشف و ضبط شده اند در شبکه توزیع و با قیمت رسمی عرضه می شوند.

آغاز تعیین تکلیف حقابه بران حوضه های آبریز با نظرسنجی از خبرگان آب ترابی، گفت: این وزارتخانه درصدد است به منظور تعیین تکلیف، ساماندهی و حل مسئله حقابه ها و حقابه بران در حوضه های آبریز کشور نظرسنجی را میان کارشناسان و خبرگان حوزه آب برگزار کند.

ثبات نرخ گوشت در بازار/ قاچاق دام زنده به راحتی از مرزها صورت می گیرد رئیس شورای صادرکنندگان از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو لاشه با نرخ ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان در بازار توزیع می شود.

افزایش آمار بیکاری در کشور/توزیع کالاهای اساسی احتکارشده باقیمت رسمی

احتمال بازگشت «توافق کاهش تولید» اوپک و غیراوپک دو منبع آگاه در اوپک گفتند بازگشت به توافق کاهش تولید توسط اوپک و هم پیمانانش در سال آینده را برای دفع احتمال اشباع بازار که می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد، نمی توان غیرمحتمل دانست.

تحریم ها تاثیر چندانی بر بازار موتورسیکلت ندارد رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت گفت: تحریم ها، تاثیر چندانی بر وضعیت بازار موتورسیکلت ندارد.

بازار مسکن تبدیل به بازار آزاد شده است سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: هم اکنون بازار مسکن تبدیل به یک بازار آزاد و نابسامان شده است.

افزایش آمار بیکاری در کشور/توزیع کالاهای اساسی احتکارشده باقیمت رسمی

جمعیت بیکاران افزایش یافت/ دو رقمی شدن نرخ بیکاری در ۵ استان براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، جمعیت بیکار در تابستان سال جاری به ۳.۳ میلیون نفر رسیده است.

پولشویی چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟ پولشویی از جمله نارسایی هایی است که در صورت ظهور و بروز و تعمیق آن در اقتصاد، کشور را در این عرصه با چالش های فراوانی مواجه می سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: