جوادی: هفته آینده احکام سی و دومین نمایشگاه کتاب صادر می‌شود

کدخبر: 2282628

در حالیکه انتقاداتی مبنی بر صدور دیرهنگام احکام مدیران نمایشگاه کتاب تهران و تشکیل شورای سیاست‌گذاری رسانه‌ای می‌شود‌، معاون فرهنگی ارشاد خبر از صدور این احکام در هفته آینده برای دوره سی و دوم خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کمتر از هفت ماه دیگر سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید فعالیت خود را آغاز کند، اما هنوز نه مکان قطعی برگزاری آن مشخص شده است نه احکام رئیس و اعضای شورای سیاست گذاری به امضا رسیده است.

هر ساله در ایام منتهی به نمایشگاه کتاب تهران انتقادهایی از سوی مسئولان بخش های مختلف برای دیر تحویل گرفتن امور در رسانه ها منتشر می شود، انتقادهایی که بر این اساس استوار هستند که اگر نتوانیم به بهترین شکل مدیریت کنیم به خاطر دیر تحویل گرفتن امور و شروع دیرهنگام مقدمات اجرایی نمایشگاه است. با اینکه پس از پایان هر دوره اظهارنظرهای مسئولان همگی به این امید ختم می وشد که شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران بلافاصله بعد از پایان دوره در حال برگزاری یا برگزار شده مقدمات اجرایی دوره آتی را آغاز کند، اما هر سال دریع از پارسال.

در حالی که هنوز احکام شورای سیاست گذاری و رئیس نمایشگاه کتاب تهران به امضا نرسیده است که سال گذشته مشکلاتی بین صنوف موجب تاخیر در معرفی مدیران کمیته ها شده بود. امسال نیز با توجه به در پیش بودن انتخابات هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به نظر می رسد مشکلاتی در معرفی مدیران کمیته ها پیش آید.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این زمینه می گوید: آن چیزی که مهم است، شورای سیاست گذاری برای سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید هر چه زودتر تشکیل شود، چین مهمان ویژه نمایشگاه سی ودوم است وباید مکان برگزاری زودتر مشخص شود.

وی ادامه داد: چینی ها باید اقدامات خود را به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه آغاز کنند ، تا مکان مشخص نشود چندان نمی توانند برنامه ریزی کنند ، این مستلزم تشکیل شورای سیاست گذاری است، ضرورت تشکیل سریعتر این شورا و شروع به کار مقدمات اجرایی نمایشگاه سی ودوم بر کسی پوشیده نیست.

اما محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در گفت وگو با تسنیم از صدور احکام رؤسا و مدیران نمایشگاه سی و دوم در هفته آینده سخن خبر داده و می گوید: صنف نمایندگان خود را معرفی کرده و مدیران نمایشگاه نیز انتخاب شده اند، احکام اعضای شورای سیاست گذاری و مدیران نمایشگاه کتاب تهران هفته آینده بعد از صدور حکم اعلام خواهد شد.

وی درباره مکان برگزاری نمایشگاه و اینکه آیا نمایشگاه باز از مصلی کوچ می کند ،نیز گفت: درباره مکان برگزاری و زمان شورای سیاست گذاری باید تصمیم گیری کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: