نقوی حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرایی شدن بسته مالی اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد/ سوئیفت دردی از ایران دوا نکرد

کدخبر: 2282632

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: قرار بود که بسته مالی اروپایی‌ها هفته گذشته عملیاتی شود، اما متاسفانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره اجرایی شدن ساز و کار ویژه مالی از سوی اروپایی ها، اظهار کرد: این ساز و کار قرار بود که هفته گذشته عملیاتی شود اما متاسفانه همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی افزود: بخشی از این ابهام به جهت عدم وجود جایگاه و نهادی این کانال در مراودات اقتصادی، مالی و پولی است چراکه هیچ تعریفی در این زمینه وجود ندارد.

نقوی حسینی تصریح کرد: مسئله دیگری که باعث به تاخیر افتادن اجرا شدن بسته اروپایی هایی ها شده موضوعی است که اخیرا توسط موساد و صهیونیست ها در دانمارک به وجود آمد و اکنون سرنوشت این مسئله در هاله ای از ابهام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره امکان قطع ارتباط ایران با سوئیفت به صورت کامل گفت: یکی از اهداف تحریم های آمریکا عدم دسترسی ایران به سوئیفت است اما این مسئله اتفاق جدیدی نیست و ما قبل از برجام نیز همین شرایط را داشتیم و سوئیفت دردی از ما دوا نکرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا به لاهه شکایت کرده است و باید مصوبات این دیوان توسط شورای امنیت دنبال شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: