/ضرورت تعامل وزرا با مردم/

محمودزاده: عدم شفاف‌سازی وزرا به ضرر آنها است

کدخبر: 2282642

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درمورد ضرورت برگزاری نشست‌های خبری پیرامون برنامه وزرای دولت گفت: ارتباط حسنه وزرا با رسانه‌ها و تشریح فعالیت‌هایشان هم اعتماد عمومی جامعه را بالا می‌برد و هم باعث گرفته نشدن وقت نمایندگان به خاطر سوال و تذکر به آنها می‌شود.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در بحث رای اعتماد به وزرا باید عرض کنم که مجلس قصد همکاری و کمک به دولت را داشت تا دولت بتواند در این شرایط اقتصادی از این مرحله عبور کند. مجلس به همه این وزرا علی‌رغم حرف و حدیث‌هایی که بود، رای اعتماد داد به خاطر اینکه این فرصت را به دولت داده باشد تا از این تنش اقتصادی عبور کند. متقابلا دولت نیز باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

محمودزاده اطلاع‌رسانی و شفاف سازی را یکی از اقدامات مفید مجلس و دولت دانست و گفت: معمولا وقتی وزیر یا مسئولی از پاسخ‌گویی فرار می‌کنند یا وقت برای اطلاع‌رسانی و تشریح فعالیت‌هایش نمی‌گذارد مشکلاتی پیش می‌آید از جمله اینکه در ذهن مردم شبهه و سوالاتی در مورد اقدامات وزرا صورت می‌گیرد و از طرف دیگر نمایندگان مجبور می‌شوند که هم وقت خود و وزرا برای سؤال و تذکر از آنها بگیرند.

این عضو کمیسیون کشاورزی افزود: اگر وزیری برای اطلاع‌رسانی وقت بگذارد، با رسانه‌ها ارتباط حسنه داشته و از آنها فرار نکند، هم جامعه توانایی پذیرفتن این وزیر را پیدا می‌کند و هم از تذکرات و سوالات نمایندگان کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه «وزرا اگر شفاف سازی نکنند، به ضرر آنها است» گفت: وزرای اقتصادی می‌توانند با اطلاع‌رسانی و تشریح کارهایی که می‌کنند در کاهش نگرانی مردم نسبت به شرایط فعلی موثر باشد. مردم نیز هنگامی که مشاهده کنند وزرای کابینه آقای روحانی برای رفع مشکلات کار می‌کنند، اعتماد بیشتری نسبت به دولت صورت می‌گیرد و باعث آرامش بیشتر جامعه می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: