سفیر انگلیس در آمریکا:

لندن از بازگشت تحریم‌ها علیه تهران ناخرسند و ناامید است

کدخبر: 2282809

سفیر انگلیس در آمریکا با ابراز ناامیدی از تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، تاکید کرد که تا زمانی که تهران به برجام پایبند باشند، لندن نیز در توافق باقی می‌ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم داروش» سفیر بریتانیا در ایالات متحده امروز (جمعه) اعلام کرد که لندن از تصمیم واشنگتن در اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران ناامید و ناخرسند شده است.

داروش در مصاحبه با شبکه «سی. بی. اس» درباره آینده توافق هسته‌ای ایران بعد از خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از آن و بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: «بریتانیا در زمان دولت آمریکا به ریاست باراک اوباما، برجام را امضا کرد زیرا باور داشت که به نفع امنیت ملی‌اش بود».

وی با بیان اینکه بریتانیا قصد دارد تا زمانی که ایرانی ها به توافق پایبند باشند، در برجام باقی بماند، توضیح داد: «ما از اینکه دولت (آمریکا) از آن (برجام) خارج شد ناامید شده‌ایم و همچنین از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) مایوس».

سفیر بریتانیا در آمریکا ضمن اشاره به اینکه اتحادیه اروپا، لندن و واشنگتن درباره تهدیدات ایران در برخی حوزه‌های خاص مانند توسعه موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم در یمن و لبنان هم‌نظر هستند، خاطرنشان کرد: «اما امیدوارم علی‌‌رغم خروج آمریکا از برجام، ایران به تداوم آن پایبند بماند. از اینکه آنها هم تصمیم بگیرند از توافق خارج شوند، تاسف خواهیم خورد».

ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد.

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، علی‌رغم تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران از آن عقب‌نشینی کرده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده به ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران اعطا کرده است.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: