روحانی پس از شست امروز سران قوا

تحریم ها تاثیری در روند اقتصادی کشور نداشته است

کدخبر: 2282982

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری گفت: ملت ایران در این موضوع استقامت و ایستادگی خود را نشان دادند و کاملا روشن کردند کسی که امروز در فکر فشار و ظلم به مردم است، هیئت حاکمه آمریکاست و نه دیگری.

جت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان نشست امروز سران قوا با اشاره به تحلیل های نادرست امریکا از مردم ایران و اینکه مردم ایران دقیقا برعکس انتظار آنها عمل کرده اند گفت: این حرف که آمریکا به دنبال فشار به مردم نیست و دنبال فشار بر نظام و حکومت است، کاملا ناصحیح و نادرست است و خود آنها در عمل این واقعیت را آشکار کرده اند. وی ادامه داد: آنها هستند که با یک تحریم نابجا و غلط می خواهند بر زندگی مردم و معیشت روزمره آنها تاثیر منفی بگذارند. رییس جمهوری اظهارداشت: بخاطر اینکه آنها نظام بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی را هدف قرار داده اند که به درآمد و منابعی که مربوط به کل کشور و واردات کالاهای اساسی است، مربوط می شود.

تحریم ها تاثیری در روند اقتصادی کشور نداشته است

روحانی با اشاره به اینکه دیدیم که دور جدید تحریم ها که از 5 نوامبر شروع شد، هیچ تاثیری بر روند اقتصادی کشور نداشته است، گفت: چون آمریکایی ها هر چه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران رها کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند. وی افزود: آنها ناچار شدند فهرست بلند بالایی درست کنند و از یک طرف نام بانک هایی را ببرند و شعبات بانک ها را اضافه کنند، برای اینکه صفحات را پرکنند و از یک طرف نام یک شرکت هواپیمایی را ببرند و از یک طرف شماره سریال هواپیماها را ذکر کنند تا صفحه پر شود. رییس جمهوری اضافه کرد: از شیوه کار و نحوه اعلام آنها کاملا مشخص است که کارشان برای تاثیر روانی بر ملت ایران است و هدف دیگری ندارند. روحانی افزود: نکته دیگری که مسئولان جمهوری اسلامی ایران می گفتند این بود که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و آمریکایی ها مرتب تکرار می کردند که ما این کار را انجام می دهیم، در حالیکه خودشان اخیراً اعتراف کردند به اینکه نمی توانیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم. وی گفت: استدلال آمریکایی ها این بود که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار افزایش پیدا می کند و این در واقع تبیین همان حرفی است که ما از روز اول می گفتیم که آمریکا قادر نیست صادرات نفتی ایران را به صفر برساند. رئیس جمهوری افزود: درمنطقه یا نفت همه صادر می شود یا اگر قرار باشد صادرات نفت ایران متوقف شود بقیه هم دچار مشکل خواهند شد. روحانی تصریح کرد: آمریکایی ها به دلیل اینکه مورد هجمه افکار عمومی دنیا قرار گرفته بودند ناچار شدند عقب نشینی دیگری انجام دهند و بگویند موضوع مواد غذایی، مسئله دارو و تجهیزات پزشکی استثناست که البته این حرف آنها هم نادرست و ناصحیح است، زیرا وقتی نظام بانکی را تحریم می کنند همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهند. وی خطاب به ملت ایران، گفت: اولاً که ما در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم هیچ مشکلی نداریم و انبارهای ما از همیشه بیشتر آمادگی دارد تا برای ماه هایی طولانی کالاهای اساسی مردم را تامین کنند. رئیس جمهوری افزود: برای تولید و واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی ها هم مشکلی نداریم، امروز شرایط تولید در کشور ما نسبتاً شرایط خوبی است و صادرات ما هم نسبت به شش، هفت ماهه سال گذشته افزایش پیدا کرده و افزایش صادرات به معنای افزایش تولید و افزایش کسب و کار مردم است.

تمهیدات برای اقلام کشاورزی و قیمت های تضمینی

وی با اشاره به پرداخت بدهی گندمکاران، افزود: این به معنای آن است که زندگی کشاورزان ما رونق بگیرد و برای سال آینده تمهیدات لازم را در زمینه اقلام کشاورزی و قیمت های تضمینی مد نظر قرار دهیم. رییس جمهوری افزود: هر چه زمان بگذرد هم مسئولان ما برای جبران مشکلاتی که برای مردم پیش آمده آماده تر می شوند و هم استقامت مردم ما در برابر این توطئه ها بیشتر خواهد شد. روحانی با تاکید بر اینکه امریکایی ها در ماه های آینده به خوبی خواهند فهمید که راه غلطی را انتخاب کرده اند، گفت: این مسیر ملت ما را خسته نمی کند، بلکه آنها را برای تولید بیشتر و اینکه روابط نزدیک تری با همسایگان و کشورهای دوست داشته باشند، آماده تر می کند. وی درباره جلسه امروز سران سه قوه نیز خاطرنشان کرد: در این جلسه درباره یکی از مباحث اصلی و مهم که شرایط جدید اقتصادی ما بود و نقشه راهی که باید برای ماه های آینده ترسیم شود، بحث شد. رییس جمهوری با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تدوین نقشه راه، گفت: ما امروز در مورد این نقشه راه و روابط نزدیک تر با همسایگان مان و روابط اقتصادی با آنها صحبت و روابط اقتصادی با کشورهای دوست مان از شرق و غرب را بررسی کردیم. روحانی افزود: همچنین مشکلات احتمالی که در مورد تولید و پیش پای بانک های ما وجود دارد جزو مباحث جلسه امروز ما بود که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی که هفتگی تشکیل می دهیم، این مباحث را بررسی خواهیم کرد.

نخستین بسته حمایتی دولت آبان ماه ارائه می شود

وی خطاب به مردم ایران اعلام کرد: دولت نخستین بسته حمایتی غذایی خود را در ماه آبان به افرادی که تحت فشار بیشتری قرار دارند و جزو قشرهایی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت خواهد کرد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم مشکلاتی را که برای مردم پیش آمده است، تا حدی جبران کنیم. رییس جمهوری به بودجه سال آینده نیز اشاره ای کرد و گفت: برای حقوق و دستمزد پیش بینی هایی می کنیم که تا حدی بتوانیم مشکلات اقتصادی را جبران کنیم. روحانی گفت: خدمت ملت عزیز ایران اعلام می کنم که در این ماه پربرکت ربیع المولود، ایام ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) شرایط ما در کشور بهتر از ماه های پیش جلو خواهد رفت و ملت ما در کنار وحدت، انسجام و یکپارچگی، کار و مسیر راه خود را پیش خواهد برد و بهانه های امریکایی ها را از دست آنها خواهد گرفت. وی با اشاره به ادعای امریکایی ها مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، خاطرنشان کرد: به دروغ می خواهند بگویند ایران حامی مالی تروریسم است، اما همانطور که ملت ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم و همیشه در خط مبارزه و جلوگیری از تامین مالی گروهک های تروریستی بوده است، امروز هم مصمم تر بر قوانین و مقررات خود تاکید می کند و این بهانه های واهی را هم از دست دشمنان خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: