روانبخش در گفت‌وگو با فارس:

آخوندی ۵ سال همه امکانات دولت را در اختیار داشت و نتوانست کار ملموسی انجام دهد

کدخبر: 2283761

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه آقای آخوندی اگر توان کار داشت، در وزارت مسکن و شهرسازی انجام می‌داد، گفت: وقتی ایشان پنج سال در آن‌جا تکیه زده؛ همه امکانات دولت هم در اختیار او بوده ولی هیچ حرکت ملموس و محسوسی در این وزارتخانه دیده نشده، چطور می‌تواند در شهرداری کار کند؟

حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به دو دوره حضور در شورای شهر قم، گفت: ما و همه دوستانی که در شورا بودیم، تلاش می‌کردیم که شورا را سیاسی نکنیم. به رغم اینکه افرادی که در شورا حضور داشتند گرایش‌های سیاسی مختلفی داشتند، امّا با هم به توافق رسیدیم که به عنوان کسانی که منتخب مردم هستیم، شهرداری را انتخاب کنیم که در برای حل معضلات شهری توانمند باشد؛ شهر را بشناسد و مدیریت اجرایی قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه مان به افرادی که به شورا مراجعه می‌کردند نگاه سیاسی نبود، اظهار داشت: وقتی افرادی که با جناح سیاسی خاصی مشکل داشتند به شورا و شهرداری مراجعه می‌کردند، تعجب می‌کردند از اینکه با یک نگاه فراجناحی به مسائل شهری می‌پردازیم.

روانبخش ادمه داد: درست است که در این دوره، شورای شهر تهران به دست یک جناح سیاسی افتاده است ولی انتظاری که مردم کلان‌شهر تهران دارند این است که این جناح سیاسی که در درون خودشان هم گرایش‌های سیاسی حزبی خاصی دارند، اصل اوّل را بر خدمت به مردم قرار دهند و مشکلات زیادی که کلان‌شهر تهران دارد را حل کنند نه اینکه در داخل شورا فقط نگاه سیاسی وجود داشته باشد و احزاب سیاسی به تسویه حساب بپردازند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه متأسفانه از زمان روی کار آمدن شورای پنجم، آنچه که مردم شاهد بوده‌اند بیشتر طناب‌کشی‌های سیاسی است، گفت: سعی آن‌ها این است تا یک نفر مثل آقای هاشمی از شورا خارج نشود تا مبادا یک نفر از جریان اصول‌گرا وارد شورای شهر بشود. این برای آن‌ها تبدیل به یک اصل می‌شود که به هیچ وجه عضو علی‌البدلی وارد شورا نشود؛ البته اگر جای مهدی چمران یک نفر از دوستان خودشان علی‌البدل بود، مانع خروج هاشمی از شورا نمی‌شدند؛ و این نگاه کاملاً سیاسی است.

روانبخش، تلاش‌ها برای استثنا کردن محمّدعلی افشانی از قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان را نیز در راستای سیاسی‌کاری اعضای شورای شهر دانست.

وی با اشاره به گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران، گفت: برخی از این افراد، امتحان‌های خود را در جاهای دیگر پس داده‌اند؛ مثلاً اگر آقای آخوندی توان کار داشت، در وزارت مسکن و شهرسازی این کار را انجام می‌داد. وقتی ایشان پنج سال در آن‌جا تکیه زده؛ همه امکانات دولت هم در اختیار او بوده ولی هیچ حرکت ملموس و محسوسی در این وزارتخانه دیده نشده، چطور می‌تواند در شهرداری کار کند؟

روانبخش با اشاره به وعده آخوندی در بدو حضور در وزارت مسکن و شهرسازی در ارتباط با ایجاد مسکن اجتماعی گفت: آخوندی، مسکن مهر را قبول نداشت و آن را مزخرف می‌دانست و قرار بود به جای آن، برای فقرا مسکن اجتماعی بسازد. فکر می‌کنم مردم ایران بعد از گذشت پنج سال دوست داشته باشند یک نمونه از این مسکن اجتماعی را در یک نقطه‌ای از کشور ببینند؛ متأسفانه یک مصداق آن هم دیده نشد.

وی ادامه داد: تنها کاری که کردند این بود که برخی مسکن‌های نیمه‌کاره را تمام کردند ولی در بخش مسکن هیچ موفقیتی به دست نیامد. در راه و حمل و نقل عمومی هم موفقیت خاصی نداشتند و بیشتر جنبه‌های شعاری بود. می‌گفتند هواپیما خریده‌ایم و قرارداد هواپیما بسته‌ایم و تعاریفی که روحانی از ایشان انجام می‌داد که بدون پول، ناوگان هوایی کشور را دارد راه می‌اندازد و سخنانی از این قبیل ولی همه شعار بود و هیچ اتفاقی نیفتاد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی سابق بدون سر و صدایی، بیش از ۱۰۰ هواپیما را وارد کشور کرد، گفت: در دورانی که ما در تحریم بودیم، وی ناوگان کشور را فعّال کرد.

روانبخش به حوادث متعددی که در دوره وزارت آخوندی رخ داد اشاره کرد و گفت: متأسفانه مجلس هم با حمایت‌های رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور، به ایشان جایزه می‌داد و رأی بیشتری به او می‌داد. ولی اگر از مردم بپرسید توانمندی ایشان در این وزارت چه بود، کسی نمی‌تواند موردی را نشان دهد.

وی با بیان اینکه جنبه‌های سیاسی کار آخوندی و نظریه پردازی‌های سیاسی‌اش بیشتر از جنبه‌های عمرانی است، تصریح کرد: حق مردم تهران خیلی بالاتر از این است که شهر آن‌ها به چنین فردی تحویل داده شود.حق مردم تهران نیست که شهرشان تبدیل به آزمایشگاهی بشود که افرادی بیایند چند روزی مدیریت خود را به نمایش بگذارند و بروند در حالی که این همه مشکلات در کلان‌شهر کشور وجود دارد و پایتخت به عنوان آبروی جمهوری اسلامی، در معرض دید کسانی است که وقتی وارد آن می‌شوند نباید چنین معضلاتی وجود داشته باشد.

روانبخش ادامه داد: جدا از اینکه جناح سیاسی ما به اعضای شورای شهر تهران می‌خورد یا نه؛ توصیه ما به آن‌ها این است که کلان‌شهر و پایتخت کشور انقلاب اسلامی را تبدیل به آزمایشگاهی برای نشان دادن مدیریت افراد و برای طناب‌کشی‌های سیاسی درون جناحی یا بیرون جناحی نکنند.

وی، سوگندی که اعضای شورا در روز اول آغاز به کار خود، یاد کرده‌اند را یادآور شد و تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران بار دیگر به سوگند خود مراجعه کنند و به سراغ افراد توانمندی بروند که در شأن اداره پایتخت کشور باشند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: