افزایش ۳۰ درصدی تصادفات در پایتخت همزمان با بارش باران

کدخبر: 2283887

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با شروع بارش باران در تهران طی دو روز گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی تصادفات خسارتی در مقایسه با سایر روزها بوده‌‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ سرهنگ مسعود جبارزاده با اشاره به افزایش تصادفات طی دو روز گذشته در پایتخت اظهار کرد: با شروع بارندگی در شهر تهران در دو روز گذشته در مقایسه با سایر روزها شاهد افزایش 30 درصدی تصادفات خسارتی بوده ایم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در شرایط بارانی میزان ضریب اصطکاک راه و لاستیک خودرو کاهش می یابد که با لغزش و سُر خوردن وسایل نقلیه، شاهد افزایش تصادفات عقب به جلو خودروها در دو روز گذشته بودیم اما خوشبختانه این تصادفات تلفات جانی را در پی نداشته است.

وی افزود: رانندگان در چنین شرایطی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ سرعت مطمئنه سرعتی است که در آن راننده بتواند با کنترل مناسب وسیله نقلیه از هرگونه تصادف و برخورد اجتناب کنند، یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در این شرایط مورد توجه ویژه قرار گیرد رعایت فاصله ایمن وسیله نقلیه با خودروی جلویی است.

جبارزاده تصریح کرد: از آنجایی که با افزایش تصادفات در دو روز گذشته، شاهد افزایش نسبی حجم بار ترافیک در معابر شهر تهران به ویژه محدوده های مرکزی و مناطق شمالی هستیم، توصیه می شود رانندگان با رعایت اصول ایمنی در رانندگی، به حفظ سلامتی همشهریان کمک کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: