اوحدی: برگزاری کارگاه‌های زنده هنرهای تجسمی و تئاتر‌های میدانی به مناسبت جشن میلاد پیامبر(ص)

کدخبر: 2283894

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری جشن‌های گسترده بهار مهربانی به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا نشست هماهنگی جشن های گسترده «بهار مهربانی» با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، سید هادی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام نجفی جانشین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، احد جاودانی مدیرکل ارشاد تهران و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری در این سازمان برگزار شد.

بر پایه این گزارش به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اوحدی در توضیح برگزاری جشن های گسترده بهار مهربانی گفت: پس از دستور ریاست محترم جمهوری و طرح موضوع در هیأت دولت ستادی با عنوان «جشن های بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد. هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال های گذشته است. جلساتی با اعضای این ستاد برگزار شد و در نهایت مصوبات آن به تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور رسید و کلیات طرح به صورت یک شیوه نامه به استان ها ابلاغ شد. در این مصوبه اداره کل ارشاد اسلامی هر استان دبیر و استاندار، ریاست ستاد را بر عهده دارد. در تهران به صورت استثناء مسئولیت ستاد بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده است و امیدواریم با همکاری همه نهادهای فرهنگی بتوانیم رویکرد متفاوتی داشته باشیم.هدف آن است که در ماه ربیع با برگزاری جشن های متنوع نشاط و امید را در جامعه بیشترکنیم. برنامه با مشارکت مردم برگزار می شود و هدف آن است که از حالت برنامه های کلیشه ای خارج شود.

اوحدی با اشاره به اینکه در این ستاد از همه دستگاه ها برای همکاری دعوت می کنیم ، گفت: وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری تهران ، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رسانه ملی بخشی از دستگاه هایی هستند که به طور مستقیم در این ستاد نقش آفرینی خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: در شیوه نامه ستاد عالی جشن های بهار مهربانی نگاه بر آن است که جشن ها مردمی و به صورت خانواده محور برگزار شود. وی در ادامه به تعدادی از برنامه های مطرح شده اشاره کرد: باید چند جانمایی در تهران صورت گیرد تا با توجه به شرایط آب و هوایی بخش عمده برنامه ها را در فضای باز برگزار کنیم. از جمله فضاهای پیشنهاد شده میدان آزادی، باغ موزه قصر، باغ کتاب، فرهنگ سرای ولا و نقاط دیگری همچون بوستان ولایت، توچال، دریاچه چیتگر، بوستان قیطریه و... است. همچنین برگزاری برنامه های ترکیبی مانند برنامه ای که در نوروز در بلوار کشاورز برگزار شد؛ کارگاه های زنده هنرهای تجسمی، تئاتر های میدانی، موسیقی محلی، جشنواره شعر، راه اندازی کاروان گل، جشنواره غذا با عنوان سفره مهربانی، نور افشانی در 12 میدان، برنامه گردشگری برای تقریب مذاهب، نیم بها کردن ظرفیت ها و امکانات موجود در شهر و ... از جمله برنامه های پیشنهادی است.

حسینی: سنت های شادمانه را احیا کنیم

سید هادی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم ما در فرهنگ و تاریخ 1400 ساله ای که از مسلمان شدنمان می گذرد، در اعتقادات و باورهایشان به تناسب رسیده اند. گمان می کنم اگر ما همین سنت های شادیانه و شادمانه خودمان را احیا کنیم بخش بزرگی از این راه را طی کرده ایم. در موسیقی ما نغمه هایی است که ویژه ولادت رسول خاتم (ص) به وجود آمده است. همه این ها نشان می دهد ما از قرن ها پیش التفات ویژه ای به تکریم و بزرگداشت امامان داشته ایم. وی افزود: گمان می کنم اگر دستگاه های عضو این جلسه، اقداماتی را که باید انجام دهیم به یک رشته واحد مثل دانه های تسبیح به نخ کشیم و همه را مرتب و منظم کنیم، برنامه بزرگ و کلانی شکل خواهد گرفت که دور از ذهن نیست. حسینی در پایان گفت: همانطورکه دکتر صالحی فرمودند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام قد به دنبال آن است که این شادی اجتماعی را به عنوان جشن بهار مهربانی پیگیری کند و از ظرفیت ادارات کل استانی و واحدهای ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خدمت به برگزاری این جشن ها کمک گرفته می شود. ستاد عالی جشن های بهار مهربانی به مدیریت مهندس اوحدی به طور قطع به خوبی برگزار خواهد شد اما اگر بتوانیم آیین های محلی و سنتی خود را تحت این مجموعه احیا کنیم ، انرژی سال بعد را همین الان فراهم کرده ایم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: