امروز بسیاری از محصولات کشاورزی به جای "خام‌فروشی" در کشور فرآوری می‌شوند

کدخبر: 2283897

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز بسیاری از محصولات کشاورزی به جای خام‌فروشی، فرآوری و تقویت شده و به ثروت ملی تبدیل می‌شوند و در جهت رفاه مردم به کار می‌روند، هرچند این زنجیره به صورت کامل تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبراگاران پویا؛ محمود حجتی امروز در افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی درسی که از شما شرکت کنندگان در این جشنواره و کمکهای معاونت علمی و فناوری، مسئول محترم این بخش گرفتم، این بود که ما می توانیم.

وی افزود: قبل از هر چیز این نکته اهمیت فوق العاده ای دارد که ما به تواناییهای خود پی ببریم، ظرفیتهای فوق العاده زیادی پیرامون ما وجود دارد که متاسفانه آن را نمی بینیم و به راحتی از کنار آن می گذریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بخش کشاورزی زنجیره تولید و ارزش افزوده اهمیت زیادی دارند و مکمل هم هستند، پیش از این تمام توان خود را در داخل مزرعه صرف می کردیم و به فرایندهای بعد از تولید محصولات کاری نداشتیم.

وی افزود: بسیاری از محصولات به صورت خام فروشی صادر می شد که امروز فرآوری و تقویت می شوند و به ثروت ملی تبدیل شده و در جهت رفاه مردم به کار می رود هرچند که این زنجیره به صورت کامل تکمیل نشده است .

حجتی متذکر شد: خدای متعال تاکید دارد که در خلقت و آفرینش سیر کنیم و در آیات و نشانه های الهی توجه کنیم ، از طرف دیگر ظرفیتهایی هم در درون ما قرار داده است که باید از آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکتهای دانش بنیان با استفاده از این ظرفیتها روز به روز کاراتر و شکوفاتر می شوند و این کار آنها فوق العاده ارزشمند و قابل تقدیر است که نتایج آن را در این نمایشگاه به عینه می بینیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: