رئیس مرکزپژوهش و سنجش افکارسازمان صداوسیما:

۶۰ درصد مخاطبان تلویزیون از فضای مجازی استفاده می‌کنند/ هم‌پوشانی رسانه ملی با فضای مجازی

کدخبر: 2283930

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارسازمان صدا وسیما گفت: هم اکنون بیشترین و پربازدیدترین محتواهای منتشر شده در فضای مجازی درباره تولیدات رسانه ملی است و استفاده از ظرفیت این فضا برای هم پوشانی از تولیدات صداوسیما در دستور کار رسانه ملی است.

«علی طلوعی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: بخش عمده‌ای از مخاطبان رسانه ملی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالند گفت: از حدود ۸۰ درصد مخاطبان تلویزیون حداکثر ۶۰ درصد همزمان مخاطب فضای مجازی هستند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارسازمان صدا وسیما تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۲۰ درصدی که بعنوان استفاده کنندگان از فضای مجازی اعلام می‌شود کسانی هستند که صرفا از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر مخاطبانی که تلویزیون می‌بینند در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم فعال هستند؛ افزود: از حدود ۸۰ درصدی که براساس نظرسنجی مرکزپژوهش و سنجش افکارسازمان صداوسیما، تلویزیون تماشا می‌کنند حداکثر ۶۰ درصد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند و از این فضا استفاده می‌کنند. رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا وسیما تصریح کرد: در عصر رسانه‌های همگرا یک کاربر می‌تواند از طریق فضای مجازی تلویزیون مشاهده کند یا اخبارش را از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی دریافت کند و به نوعی شاهد همپوشانی بسیاری در این عرصه هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: