رئیس مرکزپژوهش و سنجش افکارسازمان صداوسیما:

۶۰ درصد مخاطبان تلویزیون از فضای مجازی استفاده می‌کنند/ هم‌پوشانی رسانه ملی با فضای مجازی

عنوان

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارسازمان صدا وسیما گفت: هم اکنون بیشترین و پربازدیدترین محتواهای منتشر شده در فضای مجازی درباره تولیدات رسانه ملی است و استفاده از ظرفیت این فضا برای هم پوشانی از تولیدات صداوسیما در دستور کار رسانه ملی است.

«علی طلوعی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: بخش عمده‌ای از مخاطبان رسانه ملی در شبکه‌های اجتماعی و  فضای مجازی فعالند گفت: از حدود ۸۰ درصد مخاطبان تلویزیون حداکثر ۶۰ درصد همزمان مخاطب فضای مجازی هستند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارسازمان صدا وسیما تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۲۰ درصدی که بعنوان استفاده کنندگان از فضای مجازی اعلام می‌شود  کسانی هستند که صرفا از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر مخاطبانی که تلویزیون می‌بینند در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم فعال هستند؛ افزود: از حدود ۸۰ درصدی که براساس نظرسنجی مرکزپژوهش و سنجش افکارسازمان صداوسیما،  تلویزیون تماشا می‌کنند حداکثر ۶۰ درصد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند و از این فضا استفاده می‌کنند.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا وسیما تصریح کرد: در عصر رسانه‌های همگرا یک کاربر می‌تواند از طریق فضای مجازی تلویزیون مشاهده کند یا اخبارش را از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی دریافت کند و به نوعی شاهد همپوشانی بسیاری در این عرصه هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

طبقه متوسط، مستضعفین و شاغلین فقیر در گفتگو با دکتر محمد خوش‌چهره

افزایش تعداد شاغلین فقیر نتیجه سیاست‌های غلط دولت است

حق بیمه قرارداد؛ خنجری بر پشت کارآفرینان

سازمان تامین اجتماعی یکی از مهم ترین نهاد های موثر در اقتصاد کشور است. این سازمان  که به دلیل مشکلات ساختاری و سوء مدیریت، گرفتار مشکلات مالی است، با دریافت مبالغ غیر منصفانه از کارفرماها، مشکلات مالی خود را مرهم نهاده است. اما این شرایط، کار را برای بنگاه های تولیدی بسیار سخت کرده است

خودکفایی و استقلال اقتصادی لازمه فعالیت‌های فرهنگی

اگر استقلال مالی از حاکمیت در انجام فعالیت‌های فرهنگی تحقق یابد، تولیدات فرهنگی خودکفا در همه جا و همه شرایطی، با اندکی تغییر در بازدهی، قدرت زیست خواهند داشت و آنگاه می‌توان به گسترش چنین فعالیت هایی در محیط‌های فرهنگی خارج از حاکمیت جغرافیایی جمهوری اسلامی نیز چشم دوخت. به عبارتی استقلال اقتصادی راز بقای فعالیت های فرهنگی و پیش نیازی برای صدور انقلاب است.

شرح حدیث رهبر انقلاب درباره ریاست‌طلبی/ نباید دنبال ریاست بدویم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: برخی‌ها برای نمایندگی مجلس خودشان را می‌کُشند؛ اگر راه پیدا نکنند یا صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد، خودش را به آب و آتش و در و دیوار می‌زند که چرا نشد؛ این عقل و تدبیر نیست.

مهم‌ترین مطالب سرویس

اثر گلخانه‌ای در مدیریت فرهنگی (۲)
خودکفایی و استقلال اقتصادی لازمه فعالیت‌های فرهنگی
درباره انتصاب مدیر جدید شبکه افق سیما و لزوم تغییر در رویکردهای این شبکه
چرا «افق» تبدیل به یک شبکه عام برای مخاطبان نشد؟
وقتی رقابت با زردهای مجازی‌ دانشگاه عمومی جامعه ایرانی را به ابتذال می‌کشاند
تلویزیون و معضل اصالت بخشی به بی‌اصالت‌ها!
تصویر آینده نیاز امروز جامعه
امیرحسین فردی؛ آینده‌ساز استراتژیست
وقتی رقابت با زردهای مجازی‌ دانشگاه عمومی جامعه ایرانی را به ابتذال می‌کشاند
تلویزیون و معضل اصالت بخشی به بی‌اصالت‌ها!
حاشیه‌ای بر رونمایی از یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای درباره فیلم و سریال
از دستورات عمل‌ نکرده تا آیین رونمایی از دست‌خط
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین