قره باغی خواننده آهنگ «امریکا امریکا ننگ به نیرنگ تو»:

می‌خواهند به سرنوشت خاشقچی دچار شوم / اپرایی واقعی در راه است

کدخبر: 2284042

اسفندیار قره‌باغی شایعه رفتنش به امریکا را تکذیب می‌کند و می‌گوید که امریکا و اسرائیل می‌خواهند سرنوشتی شبیه به خاشقچی را برایش رقم بزنند.

در روزهای گذشته شایعه ای در فضای مجازی شکل گرفت که از سفرِ اسفندیار قره باغی به امریکا حکایت داشت. این سفر از آن نظر اهمیت داشت که قره باغی خواننده آهنگ معروف «امریکا امریکا ننگ به نیرنگ تو» است. در همین رابطه اسفندیار قره باغی گفت: عده ای بیمار هستند. مقامات باید بگردند و منبع این شایعه را پیدا کنند که چه کسی این کار را کرده است. من حدود پنج سال است که از ایران خارج نشده ام. شاهد این ادعا هم اداره گذرنامه می تواند باشد. در حال حاضر ساکن تبریز هستم.

او ادامه داد: در روزهای اخیر برخی با من تماس می گیرند و می گویند که شنیده ایم امریکا هستید. من هم می گویم اگر امریکا هستم شما چطور به این راحتی تلفن من را در امریکا پیدا کردید! ایجاد این سوءاستفاده ها به مقاصد سیاسی است و مقداری هم حسادت برای لطمه زدن به من و آسیب رساندن به وجه ی نظام است.

این خواننده اپرا گفت: تا کنون به امریکا سفر نکرده ام. اسرائیل و امریکا مشتریان من هستند(با خنده می گوید). آنها دنبالم هستند که بلایی شبیه به آنچه بر سرِ خاشقچی آوردند، بر سرِ من هم پیاده کنند. خلاصه بگویم می خواهند حسابم را برسند.

این خواننده موسیقی کلاسیک درباره تازه ترین اثر موسیقایی اش گفت: به زودی اپرایی با نام «برانگیخته» در تهران به صحنه می رود. در این اپرا نقش اول را بازی می کنم. این اپرا از اول دی ماه و به مدت 20 شب در تالار وزارت کشور به صحنه می رود. این اپرا با حدود 200 نفر اجرا می شود. ارکستر سمفونیک و گروه کُر و گروهی از بازیگران در این اجرا حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: اپرای «برانگیخته» روایتی عاشقانه از «هفت شهر عشق عطار» است. هفت سردار در این اپرا حضور دارند که هر کدام به نوبت به صحنه می آیند و خودشان را معرفی می کنند. من در این میان نقش ابلیس را دارم که می خواهد این افراد را گمراه کند. در نهایت هم ابلیس مغلوب می شود.

قره باغی درباره مراحل آماده شدن این اپرا گفت: تمرین های حرکتی افراد زیر نظر کارگردان شروع شده است. ارکستر هم باید تمرین ها را شروع کند و گروه کُر هم کار را در بیاورد. در نهایت همه این ها در کنار خوانندگان و زیر نظر کارگردان مشغول تمرین می شوند.

این خواننده موسیقی کلاسیک تاکید کرد: پیش تر در ایران اجراهایی با عنوانِ «اُپرا» برگزار شده که خوانندگان نه لباس نقش را می پوشند و نه حرکت و بازیگری دارند. در اینجا اما ما اپرایی واقعی را به صحنه می بریم. من به عنوان خواننده بازی هم می کنم. من عمرم در اپرا گذشته است. حدود 30 اپرای معروف دنیا را بازی کرده ام.

قره باغی درباره اثر دیگری که خودش آهنگسازی اش را برعهده دارد گفت: برای اتحاد بین اقوام ایران و به سفارش حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در حال ساخت اثری هستم. این قطعه به دو زبان ترکی و فارسی خوانده می شود. ملودی این اثر را تمام کرده ام. شعرها را مقداری خودم گفته ام و از شاعری دیگر هم استفاده می کنم.

او تاکید کرد: این قطعه تمام اقوام را مخاطب قرار می دهد و در نهایت همه را به همدلی و اتحاد دعوت می کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: