گزارشی از روز پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران/ مهمانانی که لحظه آخر خود را رساندند!

کدخبر: 2284323

روز گذشته (دوشنبه۲۲ آبان) جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شاهد آخرین روز خود بود؛ در این روز مهمانانی هم به جشنواره آمدند که در ادامه گزارش می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در چهارمین روز جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 161 اثر در بخش های ملی و بین الملل اعم از داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به نمایش در آمدند.

همچنین نشست تخصصی «هنر تجربی در روزگار ما» که ازجمله نشست های علمی و تخصصی این دوره از جشنواره تحت عنوان «بیست-سی وپنج» بود با حضور «احمد الستی» برگزار شد، علاوه بر آن نشست «سینمای تجربی معاصر» توسط ویرجیل ویدریش شکل گرفت و نشست «آسیب شناسی یک موضوع: فیلم ها چگونه پایان می یابند؟» با حضور سعید عقیقی؛ از دیگر برنامه های روز پایانی جشنواره بود.

البته اینکه گفته می شود روز پایانی مقصود روز پایانی رقابت فیلم هاست؛ چراکه امروز (سه شنبه) همچنان فیلم های جشنواره در پردیس ملت نمایش داده می شوند اما این ها آثاری هستند که روزهای قبل جشنواره اکران شده و حتی داوری هم شده اند.

حال و هوای جشنواره روز گذشته گفتنی تر است؛ فضای بارانی و هوای نسبتا سرد، فقط دو دسته از آدم ها را به پردیس سینمایی ملت می کشاند، یکی آنانیکه مجبور بودند مثل مسئولین جشنواره و داوران و اهالی رسانه و... و دسته دیگر آنانیکه واقعا علاقه مند و مخاطب جدی فیلم کوتاه هستند.

هرچند که جمعیت به نسبت روزهای قبل کمتر بود و حضور گسترده آنچنانی و استقبال همراه با ازدحام که روزهای قبل شاهدش بودیم (خصوصا روز جمعه، روز نخست جشنواره) اما بازهم اجازه ندادند جشنواره از تب و تاب خودش بیفتد.

البته مشکل پارکینگ نه تنها حل نشده بود بلکه بارش باران معضل را شدیدتر هم کرده بود و ظاهرا هوای سرد و باریدن باران کمی اعصاب مسئولین پارکینگ را دستخوش تغییر قرار داده بود و به اصطلاح اعصاب نگذاشته بود برایشان؛ این را از رفتار و برخوردشان هم میشد فهمید.

از دیگر اتفاقات روز گذشته جشنواره (که البته باید گفت شب گذشته) حضور برخی مهمانان ویژه بود که هرچند در لحظه های آخر آمدند اما بالاخره آمدند! آقایان «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد، «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد فارابی و مسئولین اداره ارشاد خراسان و برخی از رؤسای انجمن سینمای جوان در شهرستان ها از جمله این مهمانان بودند.

حضور آقای وزیر بدین شکل بود که از ابتدای ورود، به بازرسی قسمت های مختلف جشنوراه پرداختند و دبیر جشنواره «سید صادق موسوی» به همراه مسئول مربوطه به ارائه توضیحات هربخش می پرداختند. البته گفتنی است از همان ابتدای ورود وی جمعیت خبرنگاران پشت سر وزیر راه افتاده بودند تا بتوانند مصاحبه شان را بگیرند اما این همراهی زمان زیادی برد و خبرنگاران مجبور شدند در طول تمام مسیر و بازرسی آقای وزیر را مشایعت کنند.

فرجام بدین گونه بود که پس از بازدید فضای جشنواره و دریافت توضیحات، بنابر گفته هیئت همراه شان «قند»شان افت کرده بود و ناچاراً به اتاق vip رفتند و پس از لختی استراحت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و سوالاتشان پاسخ دادند که البته تعدادی از خبرنگاران همانجا اعتراض خودشان را منتقل کردند.

حدود ساعت های 24 یا 1 بامداد بود که بوی تعطیلی در فضای جشنواره پیچید و پردیس ملت کم کم خلوت شد و غرفه ها آهسته آهسته وسایل خود را جمع می کردند تا از روزهای سی وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه خداحافظی کنند و خود را برای اختتامیه آن آماده کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: