یک کارشناس مسائل جمعیتی:

با توجه به تحولات جمعیتی رژیم صهیونیستی تا ۲۰ سال دیگر نابود می شود

کدخبر: 2284340

یک کارشناس مسائل جمعیتی با اشاره به تحولات جمعیتی در فلسطین اشغالی گفت: ۲۰ سال دیگر نقطه مرگ محتوم رژیم غاصب صهیونیست است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صالح قاسمی نویسنده مجموعه هفت جلدی جنگ جهانی جمعیت در همایش تخصصی جنگ جهانی جمعیت به نتایج مطالعه بر روی جمعیت اسرائیل و فلسطین طی ۲۰ سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات جمعیتی در فلسطین اشغالی ۲۰ سال آینده نقطه مرگ محتوم رژیم غاصب صهیونیست است. و همچنین کشور نیجریه به عنوان سومین کشور جهان از لحاظ جمعیتی و قدرت سیاه جهان خواهد بود.

این کارشناس مسائل جمعیتی با طرح این پرسش که چرا با توجه به تحولات دامنه دار جمعیت و کاهش جمعیت در ایران هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نمی شود ابراز داشت: این بی توجهی ناشی از غفلت مسئولان و نخبگان است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ایران پایین ترین نرخ باروری جهان اسلام را در اختیار دارد اظهار داشت: تا ۳۰ سال آینده بیش از ۳۳ درصد جمعیت کشور به سن بالای ۶۰ سال می رسند و باید در انتظار رکود اقتصادی و بحران های اجتماعی و انقلاب جنسی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تعداد تولدهای در کشور کاهش داشته است گفت: سالانه قریب به ۴ هزار تولد کاهش می یابد این در حالی است که از ۷ سال پیش مقام معظم رهبری و کارشناسان نسبت به کاهش موالید هشدار می دهند.

وی با اشاره به عدم توجه مسئولان به سیاست های کلی جمعیتی ابلاغی رهبری و معطل ماندن طرح تعالی خانواده در مجلس بیان داشت: اطلاعات پزشکی اشتباهی درخصوص بازه زمانی باروری در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

این کارشناس مسائل جمعیتی افزود: در حالیکه متخصصان جهان بازه ۱۷ تا ۴۴ سال را بازه زمانی باروری عنوان می کنند، کارشناسان ایرانی ۲۵ تا ۳۵ سالگی را سن باروری می دانند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: