کریمی قدوسی:

برخی بانک‌ها چراغ‌خاموش قوانین FATF را در کشور اجرا می‌کنند

کدخبر: 2284641

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت برخی بانک‌ها چراغ‌خاموش قوانین FATF را در کشور اجرا می‌کنند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته، گفت: اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خود در رابطه با CTF را دیر به مجلس ارسال کرده مغلطه‌کاری آقایان است و مجمع در تاریخ مقرر از طریق شورای نگهبان نظرات خود را به مجلس ارسال کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان در تاریخ 6 آبان ماه هم ایرادات خود و هم ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به CFT را به صورت مستقل به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان 22 ایراد به لایحه CFT وارد دانسته و در پایان نیز عنوان کرده که چون ایرادات، ایراد به کنوانسیون است مجلس نمی‌تواند این ایرادات را رفع کند. بنابراین این هم خلاف امنیت ملی و هم خلاف شرع مقدس است. درست است که مجلس در کنوانسیون شرط گذاشته اما در کنوانسیون نمی‌توان یک کلمه را کم و یا یک کلمه را زیاد کرد و مانند لوایح دیگر نیست که با کم و زیاد کردن بتوان آن را اصلاح کرد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایراد به لایحه الحاق به CFT وارد دانسته که یکی مغایرت این لایحه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگری مغایرتش با سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی است و 22 ایراد شورای نگهبان هم ایراد به کنوانسیون است نه متن لایحه.

وی در پایان گفت: الان به صورت چراغ‌خاموش بسیاری از کارها در کشور در رابطه با CFT انجام شده و بسیاری از بانک‌ها کارهایی را در این زمینه انجام دادند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: