بازگشت پیکر شهید عراقی پس از گذشت ۳ سال+عکس

کدخبر: 2284663

پیکر مطهر شهید «حسنین علی رسن الساعدی» از رزمندگان نُجَباء که سه سال پیش در سوریه به شهادت رسید، به عراق بازگشت و طی مراسمی باشکوه تشییع شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، پیکر مطهر یکی از رزمندگان نُجَباء که در راه صیانت از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در "حلب" سوریه به شرف شهادت نائل آمد، بعد از سه سال به عراق بازگشت. پیکر مطهر شهید «حسنین علی رسن الساعدی» از رزمندگان نُجَباءبه عراق بازگشت و طی مراسمی باشکوه تشییع شد. پیکر مطهر شهید «حسنین علی رسن الساعدی» از محل دفتر نمایندگی مقاومت اسلامی نُجَباء در شهر "میسان" عراق تا بیت شهید تشییع شد و سپس برای طواف گرد مضجع نورانی امیرالمومنین علیه السلام به نجف اشرف انتقال یافت.

اهالی میسان، عشایر منطقه، موکب های مذهبی، پرسنل پلیس و هم رزمان شهید در مراسم وداع با او، بر پایبندی به آرمان های جهادی و ادامه راه شهدا تأکید کردند. نُجَباء از سال 2013 با هدف حفاظت از حرم هاى اهل بیت علیهم السلام و جلوگیرى از قتل عام مردم بى گناه، وارد مبارزه با تروریست هاى تکفیرى در سوریه شد.

نُجَباء در سال 2004 میلادی گروه مقاومت ساده ای بود که سال ها قبل با شمار محدودی از نخبگان انقلابی آغاز به کار کرد تا اینکه گسترش یافت و اکنون ده ها هزار رزمنده را در مناطق مختلف عراق تحت فرمان قرار داده است. این گروه مقاومت اسلامی در همۀ زمینه های فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای و سیاسی نیز فعالیت دارد. دبیرکل نُجَباء، حجت الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» است که پس از مسئولیت های متعدد جهادی، تشکیلات نظامی دیگری به نام نُجَباء را با جذب رزمندگان شجاع و دلیر عراقی ــ که سال های سال، قبل و بعد از سقوط «صدام حسین» دیکتاتور معدوم، سوابق جهادی فراوانی از خود به نمایش گذاشته بودند ــ تأسیس کرد. نام کامل این تشکّل "حرکة حزب الله النُجَباء" است که در اکثر رسانه های انگلیسی زبان دنیا به Hezbollah Al-Nujaba شهرت یافته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: