در اقدامی بی‌سابقه در مجلس نمایندگان؛

جمهوری‌خواهان با لایحه‌ "گرگ‌ها" مانع تصویب لایحه پایان مداخله آمریکا در جنگ یمن شدند

کدخبر: 2284795

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا رسما با برگزاری رای‌گیری بر سر قطعنامه‌ای که به حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان در جنگ یمن پایان می‌داد، مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این قطعنامه برای پایان دادن به نقش نظامی-لجستیکی آمریکا در جنگ یمن ماه سپتامبر از سوی رو خانا، از دموکرات‌های ایالت کالیفرنیا و با حمایت دموکرات‌های ارشد ارائه شده بود.

با این حال جمهوری‌خواهان کنگره از حرکتی کاملا غیر معمول برای جلوگیری از بحث درباره مداخله نظامی آمریکا در یمن استفاده کردند و اطمینان حاصل کردند که این قطعنامه در صحن مجلس به بحث گذاشته نمی‌شود. آنها با استفاده از یک لایحه بی‌ربط که گرگ‌های خاکستری را از لیست گونه‌های در معرض خطر خارج می‌کند، به جنگ قطعنامه یمن رفتند تا در صحن علنی مطرح نشود!

رو خانا در صحن مجلس نمایندگان آمریکا در این رابطه گفت: خیلی واضح می‌گویم که این در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. آنچه اکثریت می‌گویند این است که اگر رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس مجلس معتقد است که ما باید در جنگ باشیم، ما باید در جنگ باشیم.

این نماینده دموکرات همچنین در پیامی توئیتری نوشت: مایه تاسف است که جمهوری‌خواهان به این روش با قطعنامه ما برای پایان دادن به مشارکت آمریکا در جنگ یمن مخالفت کردند. آنها در حال واگذاری وظایف نظارتی خودشان هستند. ما در راه پایان دادن به نقش آمریکا در بدترین بحران انسانی در تاریخ مدرن تسلیم نمی‌شویم. ما باید به همدستی آمریکا در فاجعه انسانی یمن پایان دهیم.

مخالفت کنگره با مشارکت آمریکا در این جنگ همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان در کمپین بمباران تحت امر ائتلاف سعودی و امارات شدت می‌گیرد. براساس گزارش‌ها، ده‌ها هزار تن با گرسنگی حاصل از این درگیری دست و پنجه نرم می‌کنند. سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی که می‌تواند جان میلیون‌ها تن را بگیرد، هشدار داده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: