فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى‌:

شبکه‌هاى اجتماعى‌ اینستاگرام و تلگرام محبوب‌ترین بستر براى‌ فروشندگان داروهاى‌ تقلبى‌ و غیرمجاز است

کدخبر: 2285388

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى‌ از موفقیت کارشناسان پلیس فتا و کسب رتبه اول این استان در طرح مبارزه با فروش دارو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (پانجیا ۱۱) خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمدکاظم تقوى در تشریح این خبر گفت: هدف از اجراى طرح جهانی پانجیا ۱۱ که به طور همزمان و با مشارکت بیش از ۱۵۰ کشور در جهان برگزار گردید، حمایت از حقوق مصرف کننده و مبارزه با فروش داروهای جعلی، تقلبی و تاریخ گذشته و داروهای فاقد کیفیت لازم در بستر اینترنت و فروش آنلاین دارو مى باشد.

وى افزود: در راستای اجرای طرح بین المللی مبارزه با فروش دارو در اینترنت و شبکه های اجتماعی مشخص گردید بسیارى از سودجویان فضاى سایبرى در بستر شبکه هاى اجتماعى اینستاگرام و تلگرام اقدام به فروش غیرمجاز دارو مى نمایند.

سردار تقوى ادامه داد: کلاهبرداران فضاى سایبرى با سوء استفاده از بستر این شبکه هاى اجتماعی اقدام به فروش دارو بدون نظارت سازمان غذا و دارو نموده و در این میان پلیس فتا استان خراسان رضوى با شناسایى و دستگیرى بیش از ۱۸۹ متهم زن و مرد و همچنین کشف حجم بالایى از داروهاى تقلبى و جعلى به ارزش بیش از ده میلیارد ریال نظیر انواع قرص ها و شربت هاى لاغرى و انواع روغن مانند روغن خراطین، روغن شترمرغ، روغن ارگان و روغن زالو و همچنین انواع لوازم بهداشتى ، موفق به کسب رتبه برتر و جایگاه نخست در بین۳۴ استان کشور شد.

وى تصریح کرد: از آنجایی که تهیه هرگونه دارو و لوازم پزشکی به صورت مستقیم با سلامتی شهروندان و آحاد جامعه در ارتباط مى باشد. اینگونه محصولات باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا وداروی کشور باشد. لذا شهروندان و کاربران محترم فضای سایبری هرگونه دارو و لوازم پزشکی را از طریق داروخانه و اماکن مجاز فروش دارو تهیه نمایند تا دست کلاهبرداران و فرصت طلبان فضای سایبر از رسیدن به مقاصد شوم کلاهبردارانه کوتاه گردد.

این مقام عالی انتظامى خاطر نشان کرد: هرگونه فروش دارو یا ابزار پزشکی به صورت اینترنتى و همچنین میزبانی خدمات اینترنتی و واگذارى درگاه بانکى به فروشندگان دارو به صورت اینترنتی ممنوع بوده و پیگرد قانونی را در برخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: