بی‌اعتنایی به مصوبه هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت

کدخبر: 2285516

پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در حالی برگزار شد که چندی پیش، هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت برگزاری هرگونه مجمع را غیرقانونی اعلام کرده بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در حالی روز گذشته در مشهد مقدس برگزار شد که طبق آخرین اطلاعیه هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت، برگزاری همایش هایی تحت عنوان مجمع عمومی از سوی هر کدام یک از اتحادیه های قرآنی غیرقانونی اعلام شده بود.

برگزاری مجامع عمومی اتحادیه های قرآنی بدون دریافت مجوز ممنوع شد

هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت متشکل از 9 نفر از دستگاه­ ها و نهادهای مختلف اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی و غیره است که تمامی موسسات فرهنگی قرآن و عترت با عناوین مختلف اعم از مرکز، مجمع، بنیاد، انجمن یا دیگر عناوین مشابه که توسط افراد حقیقی یا حقوقی تشکیل شده اند، تحت نظارت این هیئت فعالیت می کنند.

اقدام اخیر اتحادیه تشکل های قرآن و عترت نه تنها برخلاف مصوبه هیئت رسیدگی به موسسات بود بلکه مغایر نظرات شورای توسعه است. اخیراً شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با صدور نامه ای خطاب به اتحادیه های قرآنی کشور از آنها خواست تا در روند ادغام اتحادیه ها و فعالیت هیات رسیدگی به موسسات از قانون تبعیت کنند.

نظر شورای توسعه درباره روند ادغام اتحادیه های قرآنی

حالا باتوجه به اقدام اخیر اتحادیه تشکل های قرآنی باید دید، شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیر فعالیت های قرآنی کشور چه تصمیمی خواهد گرفت. چنانچه این رویه ناهماهنگ و اقدامات خودسرانه در اجرای روند ادغام اتحادیه های قرآنی کشور از سوی هر دو اتحادیه های قرآنی ادامه داشته باشد، هیئت رسیدگی به موسسات جایگاه حقوقی خود را به تدریج از دست خواهد داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: