رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه انتخاب شد

کدخبر: 2285525

‌رئیس هیئت امنا جامعه المصطفی گفت: در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور حوزه علمیه و موسسه آموزشی تاسیس شده و به عنوان نمایندگی های جامعه المصطفی العالمیه مشغول فعالیت هستند.

‌به گزارش ایسنا، آیت الله مرتضی مقتدایی صبح امروز ۲۶آبان در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه که در مدرسه آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: آیت‌الله اعرافی از بدو تشکیل جامعه المصطفی العالمیه مدیر این مرکز بوده‌اند و تا به امروز در این سمت خدمت گزاری کردند، مدتی است ایشان به عنوان رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور انتخاب شدند.در جلسات متعددی که برگزار شد در نهایت حجت‌الاسلام والمسلمین دکترعلی عباسی برای این مسئولیت انتخاب شدند و وقتی این مسئله با مقام معظم رهبری در میان گذاشته شد، ایشان هم اعلام رضایت کردند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جامعه المصطفی در بدو تاسیس از دو موسسه تشکیل می‌شد و خدمات ارزشمندی را ارائه می کرد، هدف از تاسیس این مجموعه نشر علوم و معارف اهل بیت (ع) در سراسر دنیا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور حوزه علمیه و موسسه آموزشی تاسیس شده و به عنوان نمایندگی‌های جامعه المصطفی العالمیه مشغول فعالیت هستند، فارق التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه در این مراکز به تدریس مشغولند و منشا خیرات شده‌اند. فارق اتحصیلان این مرکز همگی انسان‌هایی فاضل و عالم هستند که علاوه تدریس در حوزه و دانشگاه، تالیفات بسیار خوب و ارزشمندی دارند که حتی این کتاب‌ها در حوزه‌ها هم تدریس می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: بعد از مدتی تصمیم بر آن شد که دو موسسه تجمیع شدند و طی جلسات مختلفی که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، قرار بر این شد که اسم این مجموعه را "جامعه المصطفی العالمیه" بگذاریم و آیت‌الله اعرافی هم به ریاست این نهاد انتخاب شدند، این دو موضوع را با مقام معظم رهبری در میان گذاشتیم و ایشان هم اعلام رضایت کردند.

رئیس هیئت امنا جامعه المصطفی العالمیه در پایان گفت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی دارای سوابق روشن و فردی دارای علم و تجربه با ارزش هستند که آشنایی کامل بر جامعه المصطفی العالمیه دارند. ایشان همچنین سابقه تدریس در کارنامه خود دارند، ان شاءالله همانطورکه آیت ‌لله اعرافی وقت گذاشتند و با مدیریت دقیق و هوشمندانه خود این مرکز را به اینجا رسانده اند، دکتر عباسی هم با یاری خداوند بتوانند این نهاد عظیم را مدیریت کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: