خداحافظی سنگربان تیم ملی واترپلو

لطف‌پور: بخاطر دختر و همسرم از واترپلو رفتم

کدخبر: 2285682

دروازه‌بان تیم ملی واترپلو که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، دلیل این تصمیم خود را برطرف ساختن نیازهای مالی همسر و دخترش مطرح کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امید لطف‌پور دروازه‌بان تیم ملی واترپلو که سنگربان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود، ظهر امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد که در این مورد گفت: دلیل خداحافظی من مسئله مالی است و مصدومیتی ندارم. در حال حاضر هم طبق گفته مربیان و کادرفنی شرایط بدنی مناسبی برای ادامه همکاری با تیم ملی دارم اما مسائل مالی مشکل ساز است.

او ادامه داد: در بین همه‌ی اعضای تیم ملی تنها من متاهل هستم و به دلیل عدم توجه‌ها به رشته ما، نمی‌توانم نیازهای مالی خانواده‌ام را از طریق ورزش قهرمانی در واترپلو برطرف کنم. تا همین جا هم محسن رضوانی رئیس فدراسیون از من حمایت می‌کرد و حالا به دلیل فشارهایی که از سوی مسئولان به او وارد شده نمی‌تواند ای کار را کند.

ملی‌پوش واترپلو با بیان اینکه دلیل اصلی خداحافظی‌اش برطرف ساختن نیازهای همسر و دخترش بوده، توضیح داد: من به عنوان یک پدر نسبت به دختر و همسرم وظیفه دارم و باید حامی آن‌ها باشم. از این رو مجبور شدم تلخ ترین تصمیم را که خداحافظی از ورزش قهرمانی است بگیرم. یک هفته است به این مسئله فکر کرده و با مربیان مشورت کرده‌ام تا اینکه امروز آن را اعلام کردم.

او در پاسخ به این سوال که شغلی را برای فعالیت پیدا کرده است؟ اظهار کرد: ما بعد از ۴۴ سال توانستیم واترپلو را در بازی‌های آسیایی به مدال برسانیم و قطعا بخاطر این موضوع هم که شده دوست داشتم فعالیتم را ادامه دهم اما اینطور نشد. با توجه به مدالی که داریم فدراسیون نامه نگاری‌هایی را با وزارت ورزش انجام داده تا اقدامات لازمه صورت بگیرد اما فعلا شغلی ندارم. امیدوارم مسئولان توجه ویژه‌تری نه تنها به من بلکه به همه اهالی واترپلو کنند.

لطف‌پور افزود: شغلی در کیش وجددارد اما فعلا نمی‌توانم در آن‌جا مشغول شوم. لیسانس تربیت بدنی دارم و امیدوارم در تهران شغلی باشد تا بتوانم نیازهای اولیه خانواده‌ام را برطرف کنم. با توجه به شرایط کشور استخدام‌ها بسیار سخت شده و امیدوارم مسئولان به صورت جدی پیگیر این موضوع‌ باشند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی واترپلو در خصوص وجود جایگزین برای او در ترکیب تیم ملی نیز توضیح داد: جوانان خوبی داریم و می‌توانند جایگزین من شوند. البته اینکه چگونه در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند را نمی‌دانم و همه چیز به کادرفنی بستگی دارد. جوانان خوبی با من در تیم ملی تمرین می‌کردند و دوس دارم بیشتر با آن‌ها تمرین کرده و از تجربیاتم در اختیارشان قرار دهم که نشد. ان‌شاءالله شرایط به گونه‌ای باشد که در واترپلو بمانم و به جوان‌ترها کمک کنم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در پایان اظهار کرد: فدراسیون و محسن رضوانی تا قبل از بازی‌های آسیایی از من به عنوان تنها متاهل تیم ملی واترپلو حمایت می‌کردند و خیلی متاسفم که مسئولان کشور به قدری فشار آوردند که فدراسیون دیگر نتوانست حمایت‌هایش را ادامه دهد. در حالی که ما فکر می‌کردیم بعد از مدال آوری تیم ملی واترپلو در اندونزی حمایت از ورزشکاران این رشته بیشتر هم بشود! البته از رضوانی تشکر می‌کنم چون تا حد ممکن از ورزشکاران و خصوصا من حمایت کرد. متاسفانه به دلیل تعهدی که نسبت به دختر و همسرم دارم باید برای برطرف ساختن نیازهای آن‌ها از واترپلو کنار روم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: