انتقاد رئیس‌جمهور چین از یک‌جانبه‌گرایی در اقتصاد جهان

کدخبر: 2285759

رئیس‌جمهور چین ضمن انتقاد از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه و حمایت‌گرایی اقتصادی بر نظام چندجانبه‌گرایی در اقتصاد جهان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور چین بار دیگر از سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا انتقاد کرد و خواستار حفظ نظام چندجانبه گرایی در تجارت جهانی شد.

« شی جین پینگ » در اجلاس سران آسیا و اقیانوسیه موسوم به اَپک در پاپوا گینه نو با انتقاد از حمایت گرایی اقتصادی و یک جانبه گرایی گفت: «کنارگذاشتن حمایت گرایی و سیاست اقدامات یک جانبه و همچنین حفظ نظام تجاری چندجانبه بر اساس قواعد سازمان تجارت جهانی امری ضروری است. اقتصاد جهانی باید بازتر، متوازن تر و همه گیرتر باشد به گونه ای که همه از آن بهره مند شوند».

وی در ادامه سخنان خود همچنین افزود: «اگر به دنبال ثبات و توسعه در جهان هستیم باید نظام قواعدمحور حکمرانی جهانی را تقویت کنیم و این قواعد باید از سوی جامعه بین الملل تعیین و همه باید بدون استانداردهای دوگانه بر اجرای آنها نظارت داشته باشند».

این اظهارات رئیس جمهور چین در بحبوحه جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن اعلام می شود. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، ماه ژوئن ضمن ادعای غیرعادلانه بودن روابط تجاری پکن و واشنگتن اعلام کرد اِعمال تعرفه ها بر 50 میلیارد کالای وارداتی از چین را 25 درصد افزایش می دهد. پس از آن، دو کشور طی چند دور، تعرفه های تجاری علیه کالاهای وارداتی یکدیگر وضع کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: