برگزاری نخستین کمیسیون پایش و تحلیل جرایم در ستاد مرکزی یگان حفاظت میراث فرهنگی

کدخبر: 2285980

کمیسیون پایش و تحلیل جرایم با پیشنهاد معاونت امنیتی و حفاظتی یگان به‌منظور تجزیه و تجلیل آمار و اطلاعات و اخبار حوزه ماموریتی و با هدف کاهش جرایم علیه مواریث تاریخی، فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه کمیسیون با حضور فرمانده یگان حفاظت ، مشاور اجرایی فرماندهی معاون امنیتی حفاظتی، رؤسای ادارات حقوقی مشارکت های اجتماعی، فنی و مسئول آمار در دفتر ستاد مرکزی یگان برگزار شد.

در این کمیسیون مقرر شد به صورت ماهیانه، با تمرکز بر جغرافیا و فراوانی وقوع جرایم و تحلیل مناسب و منطقی از طریق پالایش آمار واقعی در سطح استان ها و احصای نقاط ضعف و قوت موجود، ضمن نگرش کارشناسانه بر موضوعات مطروحه و چالش های پیش رو، از طریق اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ راهکار های کاربردی مناسب، زمینه کاهش جرایم حوزه میراث فرهنگی فراهم شود.

در این رابطه و درخلال برگزاری کمیسیون مذکور، مباحث مرتبط در زمینه تقویت واکنش های سلبی و پیشگیری کیفری طرح بر لزوم ساختارمند کردن پایش جرایم ازطریق برگزاری کمیسیون های مشابه در سطح استان ها با تمرکز بر مصوبات ستاد مرکزی و تأثیر مستقیم و موثر آن بر کارنامه عملکرد یگان های تابعه تاکید شد.

موضوع حذف آلات و ادوات ارتکاب جرایم از طریق بهره گیری مناسب از پتانسیل های موجود مردمی و اقدامات تعاملی دستگاه های همیار و نیز روند رصد فضای مجازی و برخورد قانونی با مرتکبان این عرصه با هدف تحقق حفاظت اطمینان بخش به عنوان شاخص اقدامات اجرایی یگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: