فیصل مقداد: از بازگشایی سفارت‌خانه‌های عربی در سوریه استقبال می‌کنیم

کدخبر: 2286116

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد دمشق از اقدام کشور‌های عربی برای بازگشایی سفارت‌هایشان در این کشور استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، فیصل مقداد ، معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: دمشق از اقدام کشور های عربی برای بازگشایی سفارت هایشان در این کشور استقبال می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه درباره اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم امارات برای بازگشایی سفارتش در سوریه گفت: «ما از هر گامی که کشور های عربی برای بازگشایی سفارتخانه هایشان در سوریه بردارند، استقبال می کنیم بنابراین تصمیم بازگشایی سفارت به خود امارات بستگی دارد و امارات کشوری دارای حاکمیت است».

مقداد در مصاحبه ای با روزنامه الوطن سوریه درباره بازگشت آوارگان سوری به خاک این کشور گفت: «آوارگان به طور منظم در حال بازگشت هستند و تاکنون هزاران نفر از آن ها بازگشته اند. دولت سوریه هم تمایل به بازگشت منظم آوارگان دارد به طوری که آن ها به روستا ها و شهرهایشان بازگردند و به زندگی طبیعی خود بپردازند».

او در ادامه این مطلب افزود: کشور های غربی معیار های دوگانه ای دارند. آن ها خواهان بازگشت آوارگان به کشورشان هستند، اما در عین حال آنان را تشویق به این کار نمی کنند. دستگاه های رسانه ای غرب و مسئولان آنان تبلیغاتی به راه می اندازند تا آوارگان نتوانند به کشورشان بازگردند تا اینکه بتوانند از موضوع آوارگان در فرایند سیاسی بهره برداری کنند.کشور های غربی با دورویی تمام برخورد می کنند تا توجه افکار عمومی را از شکست هایشان در جنگ ضد سوریه و حمایت تسلیحاتی خود از تروریست ها منحرف کنند.

او با دوگانه خواندن معیار های غربی ها تصریح کرد: نقشی که کشور های غربی ایفا می کنند، نقش منافقانه است که با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست خود در جنگ ضد سوریه و منحرف کردن افکار عمومی از سلاح ها و حمایت های خود از تروریست ها و آدم کشان در سوریه صورت می گیرد.

او همچنین در پاسخ به اخباری درباره تلاش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای انداختن مسئولیت حملات شیمیایی به گردن سوریه گفت: تعداد کشور های عضو این سازمان ۱۹۳ کشور هستند و تنها ۸۲ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند. این قطعنامه قانونی نیست. این مسئله نشان می دهد این سازمان از هم پاشیده و کشور های غربی می خواهند منافع خود را به ضرر وحدت فعالیت های بین المللی پیش ببرند، زیرا آن ها به دنبال منافع خودشان هستند.

مقداد تاکید کرد: سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای باید به نقش آفرینی اساسی خود و تلاش برای مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی بازگردد با این آگاهی که این سلاح اخیرا در سوریه استفاده نشده است مگر از جانب تروریست ها و آدم کشان و به رغم تبلیغاتی که کشور های غربی برای متهم کردن سوریه یا روسیه برای استفاده از این تسلیحات انجام می دهند این اقدام آن ها فقط برای سیاسی کاری مواضع و تصمیمات این سازمان است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما با این قطعنامه مخالفیم و جامعه جهانی نیز هرگز با اقدامات ویرانگر این سازمان موافق نیست. عنوان واقعی سلاح کشتار جمعی به ویژه در منطقه ما اسرائیل است که در تجاوز اخیر خود به غزه از بمب فسفری استفاده کرد. همانطور که آمریکا از این بمب ها در روستای هجین در شرق سوریه استفاده کرد و صد ها زن و کودک بی گناه سوری را به قتل رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: