سلیمی به فارس خبر داد

بررسی نحوه کسب آراء برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس در نشست امروز کمیسیون شوراها

کدخبر: 2286136

سخنگوی کمیسیون شوراها با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: در جلسه امروز این طرح تعیین تکلیف شد هر چند که بین درصد حداقل برای انتخاب شدن در شهرستان تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما ارقام بین ۱۰ الی ۲۵ درصد متغییر خواهد بود.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون گفت: بررسی پیش نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسه امروز قرار داشت.

وی افزود: هم اکنون 31 استان در کشور وجود دارد که بر اساس تصمیم اتخاذ شده به 31 حوزه انتخاباتی اصلی تبدیل می شوند و سایر شهرستانها ذیل آنها به عنوان حوزه انتخابیه فرعی قرار می گیرند.

سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس تصریح کرد: بر اساس این طرح در هر استان لیستی ارائه می شود که افراد می توانند بر اساس آن به فرد مورد نظر در شهرستان خود و همچنین به فرد یا افراد مورد نظر در استانشان رای دهند اما هم اکنون بین درصد حداقل برای انتخاب شدن در شهرستان تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما ارقام بین 10 الی 25 درصد متغییر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع افراد ابتدا باید میزان درصد آراء مشخص شده در حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و سپس در این صورت رای کل استان نیز برایشان محسوب خواهد شد. به عبارتی افراد اگر میزان حداقلی در شهرستان را بدست نیاورند میزان رای استانی نیز برایشان محسوب نمی شود.

سلیمی گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده بر اساس این طرح، برگه رای توسط وزارت کشور به صورت استانی چاپ می شود و افراد می توانند همزمان به نفرات برگزیده در شهرستان های دیگر استان خودشان رای دهند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: