میرزایی نیکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می‌کند؟/ طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می‌رود

کدخبر: 2286141

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور گفت: دولت هنوز قانون جامع انتخابات را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می کنند؟

قاسم میرزایی نکو در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه قانون جامع انتخابات قرار است توسط هیئت دولت به مجلس ارائه شود، گفت: دولت هنوز این قانون را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می کنند؟

وی افزود: طرح قوانین انتخابات مجلس و شورا های شهر در کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس در دست بررسی است، سه کمیته برای بررسی این طرح تشکیل شده و در حال رسیدگی هستند تا دو هفته دیگر به صحن علنی برسد.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهرستانی استانی شدن انتخابات مجلس گفت: شهرستانی استانی شدن انتخابات مجلس طرحی یک فوریتی است که به صورت ویژه بررسی می شود و احتمالا یا روز چهارشنبه این هفته و یا هفته بعد در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

میرزایی نکو با بیان اینکه این طرح مربوط به کلانشهرهاست، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مربوط به این طرح است، این است که هر نماینده ای در ابتدا باید ۲۰ درصد رای را بیاورد و بعد در مجلس شورای اسلامی نماینده شود؛ هرچند نظر شورای نگهبان نیز بسیار مهم است و باید دید در صحن علنی سرانجام این طرح چه می شود.

وی همچنین با اشاره به طرحی در مورد نحوه ابلاغ، انتشار و اجرای قانون مجلس و آئین نامه های دولت، خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس در سایت مجلس قرار می گیرد، اما متاسفانه دولت آئین نامه های خود را با تاخیر و به صورت تک به تک ارسال می کند و پارلمان درباره این اقدام دولت به آنها تذکراتی داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: