تداوم درگیری معترضان "جلیقه زرد" و پلیس فرانسه

کدخبر: 2286208

درگیری‌های جدید و سراسری معترضان "جلیقه زرد" با پلیس فرانسه ابعاد تازه‌ای گرفته و به تعداد مجروحان افزوده شده است. این معترضان به افزایش بهای سوخت و کاهش قدرت خریدشان در دوران ماکرون اعتراض دارند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد جدید مجروحان بر بیش از ۴۰۰ مجروحی که دولت فرانسه پیشتر در روز شنبه اعلام کرده بود، افزوده می‌شود. برخی از معترضان قول داده‌اند تا در روزهای آتی هم به اعتراض خودشان ادامه دهند.

به گفته پلیس،‌ حدود ۴۶ هزار تن یکشنبه در دومین روز اعتراضات شرکت داشتند و روز شنبه هم حدود ۳۰۰ هزار تن به خیابان‌ها آمدند. همچنین در دومین روز اعتراضات باز هم زد و خورد با پلیس گزارش شد. پلیس در جستجوی راننده‌ای است که با زور خیابانی در شمال شرق فرانسه را بند آورد و موجب شد تا یک معترض به شدت زخمی شود.

در همین حال پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد تا تجمع هزاران نفری معترضان در شهر کان در شمال فرانسه را که اقدام به سوزاندن تخته‌های چوبی و خرابکاری کرده بودند، متفرق کند.

این معترضان موسوم به جلیقه زردها شنبه اقدام به مسدود کردن جاده‌ها، بزرگراه‌های اصلی و خیابان‌ها کردند تا اعتراض خودشان را به افزایش بهای سوخت و کاهش قدرت خریدشان در دوران ریاست جمهوری امانوئل ماکرون اعلام کنند.

ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه شامگاه یکشنبه تاکید کرد، این دولت به اقداماتش ادامه می‌دهد در عین حال او اما به لطماتی که معترضان بیان کردند، اذعان کرد.

او به تلویزیون ۲ فرانسه گفت: دولتی که همواره تغییر موضع می‌دهد و در سختی‌ها زیگ زاگ حرکت می‌کند، فرانسه را در مسیر مستقیم نگه نخواهد داشت. ما نه تنها صدای خشم مردم، بلکه صدای درد و رنج مردم، فقدان چشم‌انداز روشن، این ایده که مقام‌ها برای طولانی مدت به این نگرانی‌ها پاسخ ندادند و احساس جدا افتادگی‌ای که بخشی از مردم آن را حس کردند، شنیدیم.

در همین حال وزیر کشور فرانسه گفت: ۲۸۸ هزار تن در اعتراضات روز شنبه در ۲۰۳۴ محل در سراسر این کشور حضور داشتند و حدود ۳۵۰۰ تن از آنان شب هم به تجمع ادامه دادند.

به گفته او، پلیس حدود ۳۰۰ تن را مورد بازجویی قرار داده و حدود نیمی از آنان بازداشت شدند. بسیاری از فرانسوی‌های معترض متعهد شده‌اند تا امروز (دوشنبه) و روزهای آتی هم به اعتراضات خودشان ادامه دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: