ارتش سوریه پایگاه‌های داعش در سویدا را بازپس گرفت

کدخبر: 2286212

ارتش سوریه منطقه کوهستانی جنوب شرق این کشور را که داعش در طول سه ماه گذشته تصرف کرده بود، پس از حمله‌ای گسترده بازبش گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مخالفان سوری و ساکنان منطقه جنوب شرق سوریه اظهار کردند: داعشی‌هایی که در ارتفاعات الصفا واقع در شرق استان سویدا مستقر بودند در چند روز گذشته با نزدیک شدن خودروهای زرهی و تانک‌های ارتش سوریه به آنجا که با حمایت هوایی روسیه انجام شد، شروع به عقب نشینی از آخرین پایگاه‌شان در این منطقه کردند.

یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد، در حملات شدید ارتش سوریه به این منطقه، ابو هالجر الشیشانی، مسئول نظامی داعش در ارتفاعات الصفا کشته شده و معاون او هم به شدت زخمی شد.

همچنین منبع نظامی دیگری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اظهار کرد: یگان‌های ارتش سوریه در عملیات‌ خود تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآوردند و اکنون در حال پاکسازی مناطق آزاد شده از مهمات داعش هستند.

نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های هم‌پیمان با آنها در عملیاتی که در چند هفته اخیر با هدف پیشروی در این منطقه کوهستانی داشتند، خسارات گسترده‌ای را به داعشی‌ها وارد کردند.

رسانه‌های سوریه به نقل از برخی منابع در ارتش این کشور اعلام کردند: نیروهای ارتش ارتفاعات الصفا را در کنترل خود گرفته و ارتش پرچم کشور را در نزدیکی یکی از پایگاه‌های الکترونیکی حامی دولت برافراشتند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: