امروز زمان اجرای سهمیه بندی بنزین مشخص می شود؟

کدخبر: 2286224

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس برای نشست امروز، از وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت شده تا درباره مدیریت مصرف سوخت تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیمف اول آبان ماه سال جاری بود که بیژن زنگنه در خصوص تصمیم گیری های جدید مربوط به عرضه سوخت در کشور گفت: "درباره سهمیه بندی یا کارت سوخت به طور جدی بحث است اما اساس دولت بر افزایش قیمت ها نیست؛ البته برای کسانی که می خواهند بیشتر از سهمیه خود سوخت بگیرند، بحث افزایش قیمت هست. در حال حاضر بیشتر بحث ها در مورد بنزین است زیرا گازوئیل وضعیت پیچیده تری دارد. بحث احیای کارت سوخت و سهمیه بندی برای بنزین به طور جدی مطرح است و انجام هر اقدامی در زمینه بنزین، در جهت کنترل مصرف، جلوگیری از قاچاق و عدم وابستگی به واردات است."

از این تاریخ تاکنون هیچ تصمیمی در مجلس و دولت در خصوص بنزین گرفته نشده و همانطور که وزیر نفت اعلام کرده، بررسی ها به صورت جدی ادامه دارد.

سوختنِ سوخت ــ 2 |چرا بحث سهمیه بندی بنزین مطرح شد؟

همچنین بیست و نهم مهرماه بود که نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با موضوع کارت هوشمند سوخت و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت با حضور برخی اعضای مرکز پژوهش های مجلس و انجمن نفت برگزار شد.

در این نشست گزارشی درباره مصرف سوخت و کنترل آن و اقدام های گذشته همچون استفاده از کارت هوشمند سوخت ارائه و پیشنهادها درباره راهکارهای مهار مصرف سوخت مطرح شد.

در ادامه این نشست و به منظور بررسی جامع تر راهکارهای مدیریت سوخت کشور، امروز نشست مشترکی با حضور اعضای کمیسیون انرژی و کمسیون برنامه و بودجه مجلس تشکیل می شود. احیای کارت سوخت و موضوع سهمیه بندی بنزین از محورهای اصلی این نشست خواهد بود.

یادداشت اقتصادی|ولی افتاد مشکل ها ...

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس برای نشست امروز، از وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت شده تا درباره مدیریت مصرف سوخت تصمیم گیری شود.

از اینرو ممکن است در نشست امروز، در خصوص اعمال یا عدم اعمال سهمیه بندی بنزین و چند نرخی شدن یا تک نرخی ماندن بنزین و حتی زمان اعمال آن، تصمیم گیری شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: