نماینده آمریکایی: ترامپ با حمله به رسانه‌ها دموکراسی را تضعیف می‌کند

کدخبر: 2286268

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت رئیس‌جمهور این کشور با حمله به رسانه‌ها، دموکراسی در آمریکا را زیر سوال می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دن کرنشا، نماینده منتخب مجلس نمایندگان آمریکا از تگزاس حملات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به رسانه ها را مورد انتقاد قرار داد.

پایگاه خبری هیل گزارش داد این افسرسابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با سی بی اس نیوز گفت ترامپ با حمله به رسانه های خبری دموکراسی را در این کشور زیر سوال می برد.

همچنین یک نماینده دموکرات پنسیلوانیا نیز که در این مصاحبه حضور داشت گفت رئیس جمهور ما در کنفرانس های خبری دائما تفرقه ایجاد می کند و با بی احترامی با رسانه ها برخورد می کند. کرنشا در ادامه این مصاحبه گفت که برخوردهای ضعیف ترامپ را نمی تواند به صورت یک حمله واقعی به رسانه ها توصیف کرد. با این حال نماینده دموکرات اعتقاد داشت که ترامپ به معنای واقعی کلمه به رسانه ها حمله می کند.

برنامه سی بی اس نیوز به موضوع دستور دادگاه فدرال آمریکا برای بازگرداندن مجوز حضور جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان، به کاخ سفید صورت گرفت. خبرنگار سی ان ان هفته گذشته در جریان کنفرانس خبری در کاخ سفید با ترامپ وارد بحث جدی شد و به دنبال آن این خبرنگار از حضور در جلسات خبری کاخ سفید منع شد. با این حال شبکه خبری سی ان ان در این خصوص شکایتی را مطرح کرد.

تیموتی کلی، قاضی منطقه ای که از سوی ترامپ به این مقام منصوب شد، روز جمعه دستور بازگرداندنی مجوز خبرنگار سی ان ان برای ورود به کاخ سفید را صادر کرد. با این حال ترامپ در مصاحبه ای با برنامه فاکس نیوز ساندی گفت اگر آکوستا در نشست های خبری بعدی کاخ سفید بدرفتاری کند او را از جلسه بیرون خواهم کرد یا نشست خبری را تعطیل می کنم. رئیس جمهور آمریکا آکوستا را فردی وحشتناک توصیف کرد و گفت سی ان ان باید شرمنده باشد که به این خبرنگار اجازه همکاری با این شبکه خبری برای کنفرانس خبری هفتم نوامبر را داده است.

هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری، جیم آکوستا، ترامپ را بخاطر استفاده از واژه «تهاجم» برای اشاره به سفر کاروان مهاجران از آمریکایی مرکزی مورد چالش قرار داد. زمانی که خبرنگار سی ان ان قصد داشت درباره تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سوال بپرسد ترامپ به او گفته بود میکروفن را به نفر بعدی بدهد. با این حال آکوستا از این کار امتناع کرد و درگیری لفظی میان دو طرف آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: