تمایل روسیه برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری با ایران

کدخبر: 2286269

وزیر انرژی روسیه، یکی از راه‌های در نظر گرفته شده برای دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا به منظور ادامه همکاری‌های تجاری-بازرگانی با ایران را استفاده از ارزهای ملی در عملکرد مالی بین دو کشور نامید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، " الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی (ترکیه) اعلام کرد که این کشور ممکن است استفاده از ارزهای ملی در عملکرد مالی با ایران را آغاز کند تا بتواند برغم تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، به همکاری های دوجانبه با تهران ادامه دهد.

وی در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: «ما تحریم های آمریکا علیه ایران که به طور یک جانبه و بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده را قانونی نمی دانیم و به دنبال یافتن مکانیسمی برای ادامه همکاری های دوجانبه و متقابلا سودمند با ایران هستیم و یکی از این مکانیزم ها استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری-بازرگانی بین دو کشور است.»

الکساندر نوواک که ریاست مشترک کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، معتقد است که چنین اقدامی امکان توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها را فراهم خواهد کرد.

وزیر انرژی روسیه تأکید کرد: «شرایط کنونی که ایران تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته، برای ما موقعیت جدیدی نیست و تا قبل از سال 2015 و امضای توافق هسته ای، زمانی که تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال می شد، روسیه همچنان با ایران همکاری های تجاری اقتصادی داشت. البته بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این همکاری ها توسعه بیشتری پیدا کرده اند.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: