حق‌شناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتماد ملی هنوز طرح پارلمان اصلاحات را بررسی نکرده است/انتقادات به حضور شخصیت‌های حقیقی در شورای عالی

کدخبر: 2286722

عضو حزب اعتماد ملی گفت: پارلمان اصلاحات هنوز تشکیل نشده و این موضوع در دفتر سیاسی حزبمان مورد بررسی قرار نگرفته است.

محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به طرح پارلمان اصلاحات گفت: نهادی تاکنون تحت عنوان پارلمان اصلاحات شکل نگرفته است.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: امروز در جریان اصلاحات دو نهاد وجود دارد، یکی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب (شورای هماهنگی جبهه اصلاحات) که این نهاد نتیجه حضور احزاب اصلاح طلب در کنار یکدیگر است و مدت فعالیت این شورا به بیش از یک دهه می رسد که کماکان کار خود را انجام می دهد.

حق شناس با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری، نهاد دوم جریان اصلاحات برای ساماندهی اصلاح طلبان در انتخابات است، گفت: شورای عالی طی چهار سال اخیر شکل گرفته است که شخصیت های حقوقی شورای عالی از شورای هماهنگی تشکیل می شوند و اشخاص حقیقی، نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر بخش دیگر ترکیب شورای عالی هستند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی در سه انتخابات اخیر فعالیت موثر داشته است، گفت: تعددی در جریان اصلاحات به آن معنا نداریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که موضع این حزب نسبت به طرح پارلمان اصلاحات چیست؟ تصریح کرد: پارلمان اصلاحات هنوز تشکیل نشده و این موضوع در دفتر سیاسی حزب ما مورد بررسی قرار نگرفته است.

حق شناس درباره انتقادات برخی اصلاح طلبان به شورای عالی سیاستگذاری، اظهار کرد: انتقادات برخی شخصیت های اصلاح طلب به شورای عالی سیاستگذاری زوایای مختلفی دارد، که یکی از زوایای آن می تواند، حضور شخصیت های حقیقی شورای عالی در شورا باشد.

گفتنی است برخی شخصیت های اصلاح طلب به دلیل رفتار های استبدادی شورای عالی انتقاداتی داشتند و علت این رفتار استبدادی را اهمیت بیش از اندازه شورای عالی به شخصیت های حقیقی می دانستند، که بر این اساس به فکر تشکیل نهاد دیگری به نام پارلمان اصلاحات افتادند، که این طرح در حال حاضر در کمیته سیاسی شورای هماهنگی در حال بررسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: