کره جنوبی: به تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی قویا پایبندیم

کدخبر: 2286724

کره جنوبی تاکید کرد که به تحریم‌های بین‌الملل علیه همسایه شمالی خود پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، وزیر اتحاد کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که این کشور به همکاری نزدیک خود با جامعه بین الملل در اجرای تحریم های جهانی علیه کره شمالی باوجود تلاشهای سئول برای حرکت به سمت همکاری بین دو کره ، ادامه خواهد داد.

چو میونگ گیون، وزیر اتحاد کره جنوبی در نشستی در سئول گفت: دولت کره جنوبی قویا به هدف تکمیل خلع سلاح (شبه جزیره کره) پایبند است و همچنین به چارچوب تحریم های جهانی احترام می گذارد.

وی ادامه داد: در مسیر حرکت به سوی آینده دولت ما به همکاری با جامعه بین الملل در فرایند خلع سلاح و همکاری اقتصادی بین دو کره با قدرت ادامه خواهد داد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که به نظر می رسد آمریکا و کره جنوبی در موضوع دستیابی به توافق با کره شمالی بر سر خلع سلاح دچار اختلاف نظر شده اند.

واکنش کره جنوبی به آزمایش یک سلاح جدید در کره شمالی

خبرگزاری کره شمالی: مانور آمریکا-کره جنوبی مغایر با توافقنامه هاست

واشنگتن پیش از این نارضایتی خود را نسبت به سرعت همکاری نظامی بین ارتش های کره جنوبی و کره شمالی اعلام کرده است، آن هم در شرایطی که هیچ گونه پیشرفت چشمگیری در عمل به وعده های کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای وجود نداشته است.

اخیرا مقام های ارشد دو کره به توافق رسیدند تا مناطق مرزی مشترک خود را به طور کامل غیر نظامی کرده و یک منطقه حائل را در طول مرزهای زمینی و دریایی ایجاد نمایند. دو کره همچنین توافق کرده اند تا یک منطقه پرواز ممنوع را در مرز مشترک دو کشور در نظر بگیرند.

مساله قابل اهمیت دیگر این است که سفارت آمریکا در سئول اخیرا به جای تماس با کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی و یا وزارت خارجه این کشور به طور مستقیم با مدیران ارشد چهار شرکت بزرگ کره ای یعنی سامسونگ، ال جی، اس کی و هیوندای تماس گرفته و نسبت به همکاری آنها با کره شمالی هشدار داده اند.

مدیران این چهار شرکت در سفر اخیرا رئیس جمهور کره جنوبی به پیونگ یانگ حضور داشته اند. برخی ناظران بر این باورند که واشنگتن احتمالا قصد دارد هماهنگی سیاسی با کره جنوبی را در آستانه نشست آتی ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تسریع بخشد. این نشست احتمالا قرار است اوایل سال آینده برگزار شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: