معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ارزش آفرینی ۶۰ هزار میلیارد تومانی حاصل فعالیت سه هزار شرکت دانش بنیان

کدخبر: 2286764

ستاری گفت: ارزش آفرینی ۶۰ هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل حاصل فعالیت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان است.

به گزارش حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید تعدادی از واحد های فناور صنعتی شهرک های صنعتی پرند گفت: رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان مستقر در این دو شهرک صنعتی روند صعودی قابل ملاحظه ای داشته است و برنامه ریزی خوبی که برای دانش بنیان شدن این صنایع صورت گرفته است باید با شتاب بیش تری ادامه پیدا کند.

ستاری با اشاره به برنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه زیست بوم شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: هدف اصلی این برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان و حل کردن مشکلاتی است که شرکت ها با آن سر و کار دارد و اجرایی شدن بیش از ۱۲۰ سرفصل حمایتی این قانون، تا کنون زمینه اشتغالزایی و خلق ارزش افزوده کسب و کار های دانش بنیان را فراهم کرده است.

رییس ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ارزش آفرینی ۶۰ هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل را ماحصل فعالیت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در اقتصاد کشور دانست و گفت: نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش از پیش پررنگ شده است و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب و کارها، این روند با شتاب بیش تری ادامه می یابد.

برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا می کند

ستاری، معافیت های مالیاتی، گمرکی و اسقرار محل فعالیت در شعاع مشخصی از شهر های بزرگ را بخشی از حمایت های قانونی از دانش بنیان ها برشمرد و اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا بتواند با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر نهاد های دست اندرکار، چتر حمایت از شرکت های صنعتی را گسترش دهد و بازار داخلی و بین المللی مطلوب برای محصولات و خدمات این کسب و کار ها را توسعه بدهد.

ستاری ضرورت توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری برای رونق کسب و کار های دانش بنیان و استارت آپی را یادآور شد و افزود: در کنار تمامی حمایت های زیرساختی و مادی، محیط مساعد کسب و کار شرکت ها است که باید فراهم بشود تا بتوانند در بستر این محیط به توسعه کسب و کار و بهبود فعالیت خود بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: