به‌دنبال انفجار خونین امروز در کابل؛

فردا در افغانستان عزای عمومی اعلام شد

کدخبر: 2286788

به‌دنبال انفجار خونین امروز در کابل، فردا در افغانستان عزای عمومی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع، ارگ ریاست جمهوری افغانستان لحظاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فردا افغانستان عزای عمومی است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان در این خصوص آمده است: رئیس جمهوری اشرف غنی به دلیل حادثه دردناک تروریستی عصر امروز در مراسم گرامیداشت ولادت رسول الله (ص) که در آن شماری از علما و سایر هموطنان ما به شهادت رسیدند، فردا را عزای عمومی اعلام کرده است.

این درحالیست که اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز ساعاتی پیش در بیانیه ای حادثه انفجار عصر امروز در مراسم سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) در شهر کابل پایتخت افغانستان را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهوری افغانستان در این خصوص آمده است: دشمنان اسلام، عصر امروز با انجام حملۀ تروریستی در مراسم میلادالنبی در هتل اورانوس شهر کابل که در آن علمای گرامی حضور یافته بودند، دست به جنایت نابخشودنی زدند و علمای دین و شمار دیگری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند. حمله تروریستی در محفل میلادالنبی و اندیشه های پیامبر بزرگ اسلام که پیام صلح و رحمت را به همراه داشت، دشمنی با ارزش‌های اسلامی و راه و رسم نبی مکرم اسلام (ص) را نشان می دهد.

اشرف غنی در این خصوص تأکید کرد: پیامبر بزرگ اسلام همواره مسلمانان را به اخوّت و برادری دعوت می کرد و از خونریزی و عداوت باز می‌داشت، اما تروریست های وحشی با انجام این گونه اعمال جنایت‌ کارانه یکبار دیگر خلاف دستورات آن حضرت (ص) عمل کردند و خون مسلمانان بی گناه را ریختند.

شایان ذکر که تاکنون در انفجار عصر امروز در کابل دست کم ۶۰ نفر کشته و ۸۴ نفر زخمی شده اند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: