«جنبش اسلامی» عراق:

عبدالمهدی باید تعداد نیروهای آمریکایی در عراق را فاش کند

کدخبر: 2286791

یکی از مسئولان «جنبش اسلامی» عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست تا تعداد نیروهای آمریکایی موجود در عراق را فاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین الاسدی» یکی از مسئولان جنبش اسلامی عراق سه‌شنبه شب گفت که نیروهای آمریکایی در هیچ نقطه‌ای از عراق نباید با نیروهای الحشد الشعبی برخورد داشته باشند.

به گزارش المیادین، الاسدی ضمن انتقاد از حضور نیروهای آمریکایی از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست تا فاش کند که چه تعداد از نیروهای آمریکایی در عراق مستقر هستند.

آمریکایی‌ها که در سال 2011 به دلیل شکست‌ها و ناکامی‌های مکرر مجبور به ترک خاک عراق شده بودند، در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بار دیگر وارد این کشور شدند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق نیز تاکنون بارها خواستار اعلام آمار رسمی تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در خاک این کشور و پایگاه هایی که در اختیار دارند، شده‌اند.

نائب رئیس اول پارلمان عراق اواسط اکتبر اعلام کرده بود که حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است و انتظار می‌رود که پارلمان جدید مصوبه‌ای برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی داشته باشد.

«حسن الکعبی» به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفته بود که یک توافق قبلی در پارلمان عراق در مورد حضور نیروهای آمریکایی تصویب شد که بر اساس آن، این حضور باید محدود به آموزش و برخی امور تدارکاتی و نه حضور تعداد زیادی نیرو باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: