ایران عملیات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

کدخبر: 2286792

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حادثه تروریستی امروز در شهر کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم شد را محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز سه شنبه 29 آبان ماه حادثه تروریستی امروز در شهر کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم، علما و روحانیون شد، به شدت محکوم و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانیان این جنایت شوم و نابخشودنی ابراز همدردی کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه این عملیات هولناک و نکبت بار تروریستی در ایام میلاد پیامبر رحمت و شفقت انجام و باعث شهادت چندین تن از علمای اهل سنت شد، افزود: دست های پنهان این عملیات تروریستی ناجوانمردانه هدفی جز دامن زدن به فتنه قومی، فرقه ای و مذهبی نداشته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که ملت افغانستان با حفظ وحدت و پشتیبانی از دولت مرکزی و با به کارگیری تجارب گذشته خود در راه مبارزه با تروریسم، این روزها را که شاهد افزایش اقدامات تروریستی و خشونت ددمنشانه جنایت بار و با اهداف شوم است، با صلابت و درایت پشت سر گذارد و در مسیر ایجاد و تثبیت صلح و امنیت پایدار در کشور خود گام های محکمی بردارد و قطعا در این راه از حمایت های همه جانبه دولت و ملت ایران چون همیشه برخوردار خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در حمله انتحاری روز سه شنبه به مراسم گرامیداشت روز میلاد پیامبر(ص) در کابل 40 نفر کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است انفجار در هتل «اورانوس» درجاده فرودگاه کابل با حمله مهاجم رخ داد و زخمی ها به بیمارستان انتقال داده شده اند. احتمال افزایش تلفات وجود دارد و زخمی های به بیمارستان های مختلف انتقال داده شده اند.

تاکنون شخص و یاگروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: