در بررسی « علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی» مطرح شد

دشمن عامل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی/ دلایل عمده استقبال مردم از پیام‌رسان‌ها

کدخبر: 2286793

علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی عصر امروز با حضور کارشناسان این حوزه و مدیران پیام رسان های داخلی به اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری بررسی « علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی» عصر امروز به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات، مهدی داوری مدیر عامل پیام رسان بیسفون، محسن غفاری مدیرعامل پیام رسان ایتا، ایمان عیسی زاده مدیر فنی پیام رسان سروش واحسان قاضی زاده هاشمی رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس برگزار برگزار شد.

در این نشست کارشناسان و مدیران مسئول در این حوزه به بحث و گفت و گو پیرامون عدم مهاجرت مردم به سمت پیام رسان های داخلی را بررسی کرده و مدیران مسئول پیام رسان های داخلی خواستار حمایت بیشتر وزارت ارتباطات از پیام رسان های داخلی شدند.

* بنگاه‌های رسانه‌ای فضای ضد تبلیغ نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی را هدایت می‌کنند

حمید فتاحی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در این نشست با بیان اینکه از پیام‌رسان‌های داخلی از گپ و نوا استفاده می کند، گفت: بنگاه‌های رسانه‌ای فضای ضد تبلیغ نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی را هدایت می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قبال پیام‌رسان‌های داخلی افزود: این وزارتخانه وظایف خود را در قبال پیام‌رسان‌های داخلی انجام داده اما هنوز توپ در زمین وزارت و دولت قرار دارد.

فتاحی با اشاره به تصویب صنعت ساماندهی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: این موضوع گام مؤثری برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به‌شمار می‌رود و وزارت ارتباطات وظایف محوله خود را به‌صورت کامل اجرا کرده است.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت فتوای مقام معظم رهبری در عدم انتشار اطلاعات کاربران را گام مفید و مثبتی برای اطمینان خاطر کاربران در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی دانست و ادامه داد: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی نیز باید وظایف خود را در این‌ خصوص به‌صورت کامل اجرا کنند.

فتاحی اظهار داشت: امنیت اطلاعات، صرفه اقتصادی و سهولت استفاده، سه دلیل عمده استقبال مردم از پیام‌رسان‌ها است و پیام‌رسان‌های داخلی می‌بایست در اجرای این سه شرط اصلی تلاش خود را به‌کار گیرند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اعلام کرد: وزارت ارتباطات در پاسخ به میزبانی سرورهای ایرانی از هاتگرام و تلگرام طلایی هیچ خدمات رایگانی ارائه نمی‌دهد و اعلام سکوت وزارت ارتباطات، بازی رسانه‌های خارجی برای تخریب پیام‌رسان‌های داخلی است.

وی حضور هاتگرام و تلگرام طلایی را در مهاجرت نکردن مردم به‌سمت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مؤثر دانست.

فتاحی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای شکل گرفتن یک پیام‌رسان داخلی موفق انجام شده است و وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را روی دو پیام‌رسان گپ و سروش متمرکز خواهد کرد.

* دشمن عامل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی

ایمان عیسی زاده در نشست خبری بررسی علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی که عصر امروز در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد گفت: جو روانی ایجاد شده یکی از مهم‌ترین علل عدم مهاجرت مردم بود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: