وزیر صنعت معدن و تجارت:

خودرو‌های فروش قطعی با قیمت قرارداد واگذار می‌شود

کدخبر: 2286825

رحمانی گفت: خودرو‌هایی که فروش قطعی بوده با قیمت تعیین شده در قرارداد واگذار می‌شود و مشتریان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رحمانی امروز در جلسه مشترک با فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی که برای بررسی مسائل مربوط به تولید و بازار برگزار شد با اشاره به موضوع خودرو تصریح کرد: در خصوص واگذاری فروش های قطعی با خودروسازان صحبت شده و آنها این موضوع را قبول کرده اند .

وی افزود: بحث خودروهای که پیش فروش شده و باید به قیمت روز واگذار شوند متفاوت است .

رحمانی گفت: برخی خودروها نیز استثنا هستند که بخش عمده آنها وارداتی بوده است و به خاطر مشکل تحریم خط تولید آنها ممکن است تعطیل شده باشد که در این زمینه خودروساز آنرا جایگزین می کند یا باید مشتری را راضی کند .

وی درباره مبارزه با فساد اظهار داشت : بهترین راه شفاف کردن امور و استفاده از سامانه های الکترونیکی است که در حال ارتقا و استفاده است.

رحمانی گفت: تصمیم گرفته شده برای ثبت سفارش ها به استان ها اختیارات داده شود تا خودشان تصمیم گیری کنند .

وی با اشاره به کار کرد کارگروه ستاد تسهیل تولید تصریح کرد : در ۶ ماهه امسال ۵۴ درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده است .

وزیر صنعت گفت : در ۶ ماهه امسال دو میلیون بازرسی برای تنظیم بازار صورت گرفته که ۲۰۰ هزار پرونده تشکیل شده و بیش از ۷۰ میلیارد تومان منجر به صدور حکم شده است .

رحمانی با اشاره به اجرای بسته هایی از جمله حمایت از تولید تنظیم بازار و بازرسی و نظارت ادامه داد : در نقطه نهایی برای رسیدن کالاهای اساسی به دست مشتریان نقاط ضعفی داریم که باید اصلاح شود و این کالا به قیمت مورد نظر به دست مصرف کننده برسد .

وی گفت : بر اساس برآوردی که انجام شده معادل ۱۰ میلیارد دلار از کالاهایی که سال قبل وارد شرایط مانند در داخل ساخت و تولید شود که برای جایگزینی این واردات امسال کار را آغاز کردیم .

بنابراین گزارش در این جلسه اعضای فراکسیون اشتغال مسائلی را در خصوص ثبت سفارش ها حمایت از تولید و مشکلات مربوط به تنظیم بازار و نظارت ها مطرح کردند .

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : با نظارت و رصد فروش برخی مواد اولیه تولید در بورس این موضوع ساماندهی می شود .

رحمانی با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان در خصوص فروش مواد اولیه تولید در بورس از جمله محصولات پتروشیمی انتقادهایی دارند گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده خریداران در بورس باید حتما خودشان تولید کننده باشند علاوه بر اینکه میزان فعالیت و نیاز تولیدکنندگان به مواد اولیه را در سطح استان ها رصد خواهیم کرد .

وی افزود: طرحی را به نام طرح تبادل پیگیری می کنیم که بر اساس آن با هماهنگی ادارات برق مالیات و بیمه میزان فعالیت واحدهای تولیدی و میزان نیاز آنها برای مواد اولیه مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان ممکن است بیش از نیاز خود مواد اولیه را از بورس خریداری کرده و با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی درباره ی تصویب قیمت خودرو گفت: مصوبه ای در این زمینه نداشته ایم و بخشنامه ای وجود ندارد .

وی بیان کرد: کارگروه های مختلف بحث تعیین قیمت را دنبال می کنند و در صورت تصویب نهایی به رسانه ها اعلام خواهد شد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: