تاکید دبیرکل ناتو بر اهمیت ترکیه

کدخبر: 2287000

دبیرکل ناتو اهمیت ترکیه را در برای این سازمان مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - روز چهارشنبه قبل از نشست با وزرای دفاع کشورهای عضواتحادیه اروپا در رابطه با مسائل امور خارجه اظهاراتی طی کنفرانسی مطبوعاتی سیاست های این نهاد را تشریح کرد.

استولتنبرگ گفت: اعضای ناتو بر علیه تهدیداتی که درخصوص نیروهای دریایی، سایبری و نیروهای مشترکشان می شود باید همکاری بیشتری داشته باشند.

دفاع دبیر کل ناتو از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی

وی با اشاره به اینکه از ابتکار امنیتی اتحادیه اروپا با خوشحالی استقبال می کند، زیرا ناتو را قوی تر می سازند، اظهار داشت: به این دلیل نباید جایگزینی برای ناتو داشته باشند. ناتو همچنان مهره اصلی اروپاست.

دبیرکل ناتو افزود: با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 80 درصد هزینه های دفاعی ناتو را کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند و در ناتو عضو هستند، پرداخت خواهند کرد.

استولتنبرگ از اهمیت منطقه در شمال (نروژ) و در شرق( ترکیه) و در غرب (ایالات متحده آمریکا) و همچنین از اهمیت انگلیس در امنیت اروپا صحبت کرده و همچنین گفت که در رابطه با خطر ساخت موشک های جدید نسبت به توافق هسته ای بین وزرای دفاع اتحادیه اروپا و روسیه صحبت خواهد کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: