اولین زن مسلمان کنگره آمریکا:

عربستان ثابت کرد می توان رئیس جمهور یک کشور را خرید

کدخبر: 2287006

اولین زن مسلمان کنگره آمریکا خشم خود را از حمایت «دونالد ترامپ» از قاتل «جمال خاشقجی» نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ایلهان عمر» اولین زن مسلمان کنگره آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر به حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمههور آمریکا، از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، در ماجرای قتل جمال خاشقجی نشان داد و نوشت: یک بار دیگر رئیس جمهور ما (دونالد ترامپ) ثابت کرد که نمی توان معیارهای اخلاقی را خرید. از سوی دیگر عربستان ثابت کرد که می توان یک رئیس جمهور را خرید.

بر اساس این گزارش، اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ در حمایت از «محمد بن سلمان» هم موجب خشم قانونگذاران دموکرات و هم جمهوریخواه شده است.

در همین رابطه سناتور جمهوریخواه «رند پال» به اسوشیتدپرس گفته است: نایستادن در مقابل عربستان، نشانه ضعف است. گاهی وقتی دو شرارت در برابر تو هستند، شاید بهتر است طرف هیچ کدام را نگیری.

«لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه که از جمله چهره‌های نزدیک به ترامپ محسوب می‌شود، گفت: آمریکا نباید بانگ اخلاق‌محور خود را در جامعه جهانی از دست بدهد.

سناتور گراهام گفته است: وقتی صحبت از قتل خشونت بار جمال خاشقجی است، این به‌سود امنیت ملی ما نیست که نگاهمان را به دیگر سو بدوزیم.

باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و «باب منندز» عضو ارشد حزب دموکرات در این کمیته نیز ساعتی پس از سخنان ترامپ، به آن واکنش نشان داده‌اند.

سناتور کورکر در توئیتر خود نوشته است «هرگز فکر نمی‌کردم شاهد روزی باشم که کاخ سفید نقش توجیه گر یک شرکت روابط عمومی برای ولیعهد عربستان را بازی کند».

جمال خاشقجی، در مهر ماه گذشته پس از آن‌که برای انجام کارهای دفتری به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، به قتل رسید. این شهروند سعودی، روزنامه‌نگاری منتقد ولیعهد عربستان بود که ساکن آمریکا شده بود و برای «واشنگتن‌پست» یادداشت می‌نوشت.

قتل خاشقجی توسط یک تیم مجرب از عوامل امنیتی عربستان انجام شد. ریاض هرگونه ارتباط این قتل با ولیعهد آن کشور و آمریت محمد بن سلمان را به‌تاکید رد کرده‌است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: