گزارش فارس از اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی مستند

غفوری: امروز آثار مستند جلوتر از سینمایی‌ها هستند

کدخبر: 2287122

مدیر شبکه مستند گفت: علی‌رغم اینکه امروز در حوزه آثار سینمایی جایگاه خوبی داریم، اما آثار مستند جلوتر از آثار سینمایی حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی مستند بعد از ظهر امروز -چهارشنبه ۳۰ آبان ماه- با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، بهروز افخمی، سلیم غفوری و نمایندگان رسانه‌های جمعی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که اجرای آن را امیرحسین مدرس برعهده داشت، غفوری در سخنانی گفت: امروز سینمای داستانی ما وضعیت خوبی دارد و مستند ما از سینمایی‌ها جلوتر هستند و آثار مستند ما درجشنواره‌های داخلی و خارجی به خوبی می‌درخشند و راه درستی را در ارائه تصاویر کشورمان پیدا کرده‌اند و در این زمینه آثار بسیار خوبی تولید شده و امیدوارم این روند با همین همت و تلاش رو به گسترش باشد و امیدوارم با کمک تک تک بچه‌هایی که به سینما مستند علاقه دارند روزهای زیباتری را رقم بزنند.

وی ادامه داد: جشنواره مستند هدف اصلی‌اش ایجاد پلی بین مستندسازان و سازمان صداوسیما برای نمایش آثار بود و امیدوارم با استمرار این جشنواره شاهد روزهای بهتری برای سینمای مستند باشیم.دومین جشنواره تلویزیونی مستند که از ۳۰ تیرماه شروع و تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ادامه داشت و کار خود را با پخش ۶۷ مستند در قالب ۴۵ برنامه تلویزیونی شروع کرد. آثار این دوره بعد از فراخوان از میان بیش از ۳۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه انتخاب و روی آنتن رفت.

وی یادآور شد: در این دوره ۳۷ مستند در بخش کوتاه، ۱۹ مستند در بخش نیمه بلند و ۱۱ مستند در بخش بلند توسط هیئت داوری و مدرم پذیرفته شده و با هم به رقابت پرداختند.

مدیر شبکه مستند عنوان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی را از طرف فیلمسازان جوان به خصوص شهرستانی های عزیز شاهد بودیم. این جشنواره در سه بخش مستندهای کوتاه، نیمه بلند و بلند اثار را ارزیابی کرده است.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند با بیان اینکه همزمان با این دوره جشنواره؛ بخش مسابقه عکس مستند نیز برگزار شد؛ بیان کرد: با فراخوان دبیرخانه ۳هزار و ۶۴۱ نفر در سامانه ثبت نام کردند و بیش از ۱۲ هزار عکس به دبیرخانه ارسال شد که از میان این آثار به انتخاب هیئت داوران این بخش، ۵۰ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که ۴۰ اثر در بخش تک عکس و ۱۰ اثر در بخش مجموعه عکس پذیرفته شد.

در حال بروز رسانی...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: