سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

اسناد صورت جلسات انجمن شهر تهران به کتابخانه ملی ایران منتقل شد

کدخبر: 2287143

سخنگوی شورای شهر تهران از انتقال دفاتر صورت جلسات انجمن شهر تهران به کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اعطا با اشاره به انتقال دفاتر صورت جلسات انجمن شهر تهران که پیرو تبادل تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی ایران و شورای شهر پیش از ظهر امروز انجام شد ، اظهار کرد: این اسناد مشروح مذاکرات، صورتجلسات و مصوبات انجمن شهر تهران در فاصله سال های 48 تا 57 است.

وی عنوان کرد: بخش دیگری از این اسناد مربوط به صورتجلسات وزارت کشور به قائم مقامی شورای شهر است که به سال های پس از انقلاب اسلامی تا سال 67 مربوط می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه این اسناد به لحاظ تاریخی واجد اهمیت است تصریح کرد: محتوای این صورتجلسات بیانگر نوع نگاه به مدیریت شهری در دهه های پیشین استو تحقیق و پژوهش روی محتوای آن ها می تواند شناخت دقیق تری از مسیر تحول مدیریت شهری به ما بدهد.

وی با بیان اینکه این اسناد در دهه ی اخیر به ساختمان شورای شهر منتقل شده است اضافه کرد: اما شرایط مناسبی به منظور نگهداری آن ها وجودنداشته و در دوره اخیر تصمیم گرفتیم تا در قالب تفاهم نامه ای که میان شورای اسلامی شهر تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منعقد شده است، این 18 مجلد را طی صورتجلسه ای به این سازمان منتقل کنیم و این سازمان ضمن نگهداری آن ها و ایجاد امکان دسترسی برای پژوهشگران نسخی را به صورت کتبی و دیجیتال به شورا تحویل خواهند داد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اصل این 18 مجلد در مخازن مخصوص سازمان اسناد و کتابخانه ملی نگهداری خواهد شد گفت: در آینده تلاش

خواهیم کرد شرایطی را برای کار پژوهش و مطالعاتی و همچنین تحلیل محتوای این صورتجلسات و مشروح مذاکرات فراهم کنیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: