ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استمرار قاچاق دام از مرزهای کشور/ قیمت شقه گوسفندی به ۶۰ هزار تومان رسید

کدخبر: 2287162

یک مقام مسئول گفت: در شرایط کنونی قیمت گوشت گوسفندی به دلیل خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای کشور به طور لحظه‌ای در نوسان است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 54 تا 55 هزار به مغازه دار و 60 هزار تومان مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه امکان پیش بینی قیمت گوشت در بازار وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی قیمت گوشت گوسفندی به دلیل خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای کشور به طور لحظه ای در نوسان است و اگر برخورد جدی با موضوع قاچاق دام صورت نگیرد، روند افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ثبات نرخ گوشت در بازار/ قاچاق دام زنده به راحتی از مرزها صورت می گیرد

ملکی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را 26 تا 27 هزار تومان اعلام کرد و گفت: موضوع قاچاق، وضعیت عرضه دام در میادین را تحت تاثیر خود قرار داده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا توزیع گوشت های وارداتی تاثیری بر بازار داشته است، تصریح کرد: اگرچه توزیع گوشت های وارداتی با نرخ مصوب در بازار همچنان ادامه دارد، اما برخی خانوارها تنها گوشت داخل را مصرف می کنند که در نهایت کمبود عرضه و افزایش قیمت آنها را برای تامین با مشکلاتی روبرو کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: