حناچی:

شورای عالی استان‌ها هم عرض و معادل قوای سه گانه است

کدخبر: 2287200

سرپرست شهرداری تهران شورای عالی استان ها را معادل و هم تراز قوای سه گانه عنوان و بر اهمیت وظایف این شورا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شورای عالی استان ها با اشاره به هفت اصل قانون اساسی که درباره شوراها است، گفت: من در جلسات قبل هم نظریه ای را مطرح کردم مبنی بر اینکه با نگاه به روح قانون اساسی، شورای عالی استان‌ها عصاره شوراهای کشور است.

سرپرست شهرداری تهران، شورای عالی استان ها را هم عرض و معادل قوای سه گانه دانست و افزود: همانطور که قوه مقننه نهاد قانونگذاری است ‌و قوه مجریه هم مجری قانون و هم پیشنهاددهنده قانون است، به قوه دیگری چینین اختیاری داده شده که آن شورای عالی استان ها است.

به گفته او؛ شورای عالی استان ها را معادل و هم عرض یکی از قوای سه گانه با تاسی از قانون اساسی می دانم.

حناچی با بیان اینکه شورای عالی استان ها با فراز و نشیب های زیادی تشکیل شد، گفت: برخلاف همه مشکلات اما این شورا استفاده از خرد جمعی برای تصمیمات اصلی، حفاظت از منافع مردم و پاسخگویی به‌ سوال در برابر نظام قدرتمند شهری را در دستور کار قرار داده است.

شهردار منتخب تهران با یادآوری اینکه ایران نخستین قانون اداری شهرها را در سال ۱۲۸۶ تدوین کرد، اظهار کرد: این موضوع اهمیت ماموریت مهم ما و شما را نشان می‌دهد. در دهه ۳۰ قانون شهرداری ها را داریم که پیش نویس این قانون، ظاهرا در دولت دکتر مصدق تدوین شده بود، بنابراین ۵۰ بند قانونی که زیر دست من و شماست در آن زمان تصویب شده و ۵۰ بند دیگر در طول این زمان تدوین شده است.

حناچی بر لزوم استفاده از این پتانسیل در جهت پیش برد منافع مردم تاکید کرد.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه به طور متوسط بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، جمعیت شهری هستند، تصمیم گیری عمومی در این حوزه را اصلی ترین ماموریت شورای عالی استان ها عنوان کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: