پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی:

نیلی و نهاوندیان کشور را به اینجا رسانده‌اند

کدخبر: 2288828

دلار ۳ هزار و ۲۰۰ تومانی با فشار عده‌ای چند برابر شد، این تصمیم کاملا اشتباه بود و از نظر اقتصادی نیز تصمیم درستی نبود.

پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی در رابطه با استعفای مسعود نیلی، مشاور و دستیار اقتصادی رئیس جمهور در امور اقتصادی بعد از 5 سال حضور در دولت و دخالت در تصمیم‌گیری‌های دولتی به «نود اقتصادی» بیان داشت: من باور مثبتی نسبت به این دوستان ندارم، آقایان نیلی و نهاوندیان از زمان آقای احمدی‌نژاد به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کردند و همان موقع یک گروهی شدند که با عملکردشان کشور را به اینجا که امروز شاهدش هستیم رساندند و تصمیمات اشتباهی را گرفتند.

وی افزود: من اعتقاد دارم دلار 3 هزار و 200 تومانی با فشار عده‌ای چند برابر شد، این تصمیم کاملا اشتباه بود و از نظر اقتصادی نیز تصمیم درستی نبود.

حسابی تأکید کرد: در کل می‌توان گفت که آقای نیلی مجبور بود که استعفا بدهد و برود زیرا ماندن بیشتر ایشان در دولت باعث می‌شد تا هم آبروی خودش و هم آبروی دیگران برود، من به آقای طیب نیا اعتقاد دارم زیرا ایشان نگرش مادی ندارد بنابراین ممکن است اقدامات مناسبتری را نسبت به‌ آقای نیلی انجام دهد.

این عضو اتاق بازرگانی در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر و این که آیا این بسته‌ها باعث افزایش قدرت مردم خواهد شد یا خیر به «نود اقتصادی» گفت: این یک شعار است که همیشه سرداده شده است، این برنامه طرح مشخصی ندارد که چگونه میخواهند کالا بدهند و حتی به چه کسانی؟ اوایل انقلاب هم این‌گونه بن‌ها را داشتیم 80 درصدش جعل شد و خرید و فروشش صورت گرفت.

وی اظهار داشت: تا زمانی که دولت خودش را کوچکتر نکند و افرادی در دولت حضور داشته باشند که دارای صلاحیت لازم نیستند به خصوص در تیم اقتصادی دولت، وضعیت بهتر نخواهد شد، به طور مثال آقای نهاوندیان از روزی که به اتاق آمد تمام فساد دولتی را آغاز کرد. بنابراین تا ساختار تیم اقتصادی دولت عوض نشود و افراد جوان پای کار نیایند مشکلات ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر: