کلینتون: ترامپ بخشی از برنامه سرپوش گذاشتن بر قتل خاشقجی است

کدخبر: 2289118

وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که دونالد ترامپ بخشی از برنامه سرپوش گذاشتن بر قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی در اظهاراتی گفت: به نظر من دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخشی از سرپوش گذاشتن بر آن چیزی است که در روند قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی اتفاق افتاده است.

هیلاری کلینتون که همراه با همسرش در یک سخنرانی در شهر تورنتو شرکت کرده بود از این فرصت برای حمله به ترامپ استفاده کرد و افزود: ما رئیس جمهوری داریم که بخشی از سرپوش گذاشتن بر آن اتفاقاتی است که در کنسولگری یا سفارتی که خاشقجی در آن به قتل رسیده، بوده است.

ماتیس: ترجمه نوار صوتی قتل خاشقجی را خواندم

پامپئو در جلسه استماع سنا: ارتباطی میان بن سلمان و قتل خاشقجی وجود ندارد

رئیس مجلس نمایندگان: ترامپ درباره قتل خاشقجی به کنگره گزارش دهد

وی در ادامه اظهار داشت: ما رئیس جمهوری داریم که او و نزدیکانش تنها به فکر منافع تجاری شان هستند.

در حالی که سازمان سیا با انتشار گزارشی اعلام کرده است که شواهد نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دستور مستقیم قتل خاشقجی را صادر کرده است ولی ترامپ این گزارش را رد کرده است.

حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می کردند، اما سعودی ها نهایتا تحت فشار افشاگری های امنیتی و رسانه ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوایی ادامه دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: